06 mars 2008

Vårstemning i hagen




Idag har det luktet vår i hagen! Selv om det ligger noen snøklatter her og der kjenner jeg helt tydelig lukten av jord som varmes opp og kan nesten høre meitemarken jobbe.

Klematisen har fått små grønne skudd, rosene også.


Som nevnt tidligere bor vi i et gammelt hus som engang har vært en gård. "Hagen" vår er derfor på 7,5 mål....og ikke noen hage i det hele tatt. Ennå. Men vi er optimister, trives utendørs og tenker at alle endringer bør skje langsomt og ut fra husets "sjel", slik at både denne gamle hagen og vi som bor her opplever forandringene som riktige.




Grønske på en gammel låvedør kan være vakkert syns jeg.




Mange år uten stell har ført til forfall på uthus og tilgroing av gammel åker, jorde og blomsterbed. Samtidig kan dette skape farger og overflater som er helt unike.







Nydelige saftige irrgrønne knopper. Hmm. Det var et eller annet jeg plantet her i høst.

Men jeg aner ikke hva!

Krokusen blir bare vakrere med en ramme av snø.

Jeg må tilslutt få sende en stor takk til deresom har lagt igjen alle de utrolig hyggelige kommentarene her i bloggen min. Så inspirerende det er å få så mange tilbakemeldinger! Dere gjør meg utrolig glad og jeg blir helt overveldet av alt det positive dere skriver. Tusen takk!

15 kommentarer:

Fru Fjeldhammer sa...

Tusen takk for kommentar i bloggen min.

Den saften er ikke blandet ut, derfor den ser så gul og god ut ;-)

Ha en fin kveld.

Tove sa...

For en flott dør og vegg, sånne slitte, gamle overflater kan virklig være vakkert! Og med den fine blåfagen, og rusten... Jeg hadde nok ikke pusset opp det med det første:)

JEG SAVNER NORSK VÅR!!!!
sånn, dagens klagesang fra meg:)

klem

Evami sa...

Kor koselig hage du ser ut til å ha,og så spennende med så stor hage.Sikkert mange muligheter der:)
7,5 mål.... Fine bilder og unike muligheter:) Tøff detalj av den låsen på døra,og låvedøra,stilig:)

Klem Eva

HildeS/Frøken Fryd sa...

Hei hei.
Så fine og vårlege bilete du viste her, og våren kan godt komme nå, ikkje meg imot:)
Det høyrest herleg ut med 7,5 mål stor tomt for meg som berre har ein liten hageflekk på eit byggefelt, og den hagen er berre såvidt påbegynt,hehe:)
Eg har linka til deg slik at eg finn tilbake igjen til deg.
Ha ei finfin helg:)

Tove sa...

Hei
Etter en høytidlig trekning foretatt av Hannah ble du en av vinnerne, send meg en mail med adressen din så sender jeg en liten gave i løpet av et par dager

Mailadressen min er tovemichelle4@hotmail.com

klem

BO sa...

Hei!
Nå blir jo eg sååååå nyskjerrig!!! :-)
Kjenner du meg? Kven er du?
Kjekke blogg du har! Flott lampe du har på prinsesserommet!
Ha ein kjekke dag!

Tante Mimmi sa...

Hei!
Takk for besøket!! :)
Har du også kanhende gått på husflidskulen på Voss?
Så nydlege bileter av tulla di!
Eg kjem att ti Bloggen din- så aukar treffa og me kan få maaange blomsterkvaster!:) Tenk at det var dette som skulle til fpr å endelig få blomar att!:)Mimmi

Huset på toppen sa...

Så koselige vårbilder du har tatt i hagen!

Nydelig rom til prinsessen :-)

Jeg er selv Tilda fan,og du finner mye fint i Tilda verden,så det er bare til å sette i gang, spør du meg!

Ha en fin helg

frk. vims sa...

deilige bilder fra vårhagen din :)

savner hage jeg, bor i blokk nå, så vi har bare en liten veranda selv og ei gressplen på deling. stusslig...

helt enig i at man skal la hagen utvikle seg, sånne hager som blir ferdige på ei uke har ikke sjel!

ønsker deg ei flott helg! :)

Emmeline sa...

Tudelu; vakre og stemningsfulle bilder på bloggen din. Skjønner at du har litt av en jobb foran deg. Jeg bor i byen og har ett mål hage... Og det betyr at jeg har ett mål vilniss for å si det sånn.

Jeg har et mål om å få det litt mer til i år og Trine fra Trines hus og hage skal være min veileder ( hehehe) Hun har en flott stor hage, og har lært seg alt på egenhånd. Er litt bekymret over at jeg kanskje har litt flere brunsnegeler i hagen min enn Trine har i sin?? Men ellers har jeg en genial plan om at hagen i år skal bli bedre enn i fjor iallefall.

Lillemor er så søt. Det er egentlig veldig sjelden jeg ser ettåringer med så mørkt og fint hår ( eller er det det?) men iallefall var det så skjønt å se henne der hun sitter med bæretingene sine. Rommet hennes er jo bare en drøm også... Deilig.

Jeg blir så nysgjerrig på deg som bor i Bergen, men likevel i et gammelt hus som engang har vært en gård??? I Bergen????
Da bor du ikke i et byggefelt for å si det sånn:)

Været denne helgen skal visst bli dårlig, så det gjelder å finne på noe gøy innendørs istedet.
Jeg håper på å avslutte malingsprosjektet før vi dør av lukten alle mann.... ¨Du må ha en fin helg Malimo... Tusen takk for knallkoselige og morsomme hilsener på bloggen min:) Det gjør meg så glad!!!

liven sa...

Hei:) Ja du har nå nok av plass rundt deg. Noe annet med oss som bor i byggefelt der tomtene er knapt et mål!!
Spennende å se hva som kommer opp i hagen i vår ja....ikke alltid lett å huske hva man har plantet ned:)
Fine bilder:) Ha en fin helg!!

Hulda sa...

Ja, her er det vår, det ser jeg tydelig! :) så langt det er kommet hos dere. Bildet av slåen var kjempefint, jeg liker slike rustne brukte ting. I sommer tok jeg et lignende bilde av låset på utedoet ved hytta vår.

Kreoline sa...

Nydelige bilder, stakkars krokusene som kjemper om plassen med snøen, ser ut som de vant. Det høres så herlig ut å bo på en nedlagt gammel gård, ser det er i Bergen, er det nord for eller sør for Bergen? Vår hytte ligger nord for Bergen, og det er et lite nedlagt bruk, planen vår var å flytte dit om et par år, men dessverre går ikke livet som man planlegger, så det blir ikke noe av. Vi bruker all vår fritid der. Ha en kjempefin helg, kos deg.

Nette sa...

Flott å se at det spirer og gror:)
Ang. heklehjelp...vet ikke om jeg kan hjelpe deg så mye, men det er bare å spørre om det er noe:)
Kan alltids prøve.
Ha ei fin helg:)))

Tante Mimmi sa...

hmmm....vart litt nyfiken ja...
Eg gjekk på Voss 93-95, aktivitør.
Me er jo akkurat like gamle også.... Spanande dette:)