20 juli 2008

Pakke ut og pakke en gang til


Da var vi hjemme igjen, etter noen flotte feriedager oppover langs kysten! Etter å ha vært i Telemark noen dager har vi besøkt Lillesand, Mandal, Sandnes, Stavanger, Skudeneshavn, Haugesunnd og Stord....reine Norge Rundt! Tusen takk for alle butikktips, og til mali-mo mannens store glede fikk jeg (vi) besøkt mange av dem! Noen av de mer eller mindre gjennomtenkte kjøpene som ble resultatet ser dere her, mens endel er allerede vasket og nedpakket igjen, for å reise på hytten.

Mali-mo mannen stilte nemlig med takboksen på da ferieturen startet, etter å ha lest seg til mine ferieplaner her i bloggen. Og jeg (mitt fe) ba han ta den av for JEG skulle da ikke handle SÅ mye. Neida. Fra Sandnes og hjem har vi knapt sett gullungen der hun har sittet omkranset av ymse handlekupp i baksetet ;) Jeg klarte å la være å kjøpe lysekrone på Villa Rosa (angrer nå) og slo meg isteden løs på bruktbutikkene i Haugesund ;) Men i Drangedal står en fin kiste som nok aldri blir min...det var rett og slett ikke plass...(man kommer altså ganske langt med stasjonsvogn, men en takboks er nok heller ikke å forakte).



Dukkevuggen hadde plass i baksetet fra Stavanger. Som dere ser er jeg allerede igang med grunning. Tenkte den kunne bli rosa? Og ser for meg små nusselige sengesett med blomster og blonder på....



Mens jeg har feriert meg oppover kysten har livet i Blogglandia sust avgårde, og jeg gleder meg til å komme innom og besøke dere etterhvert. Jeg har virkelig nikoset meg med å lese alle de koselige kommentarene fra dere! Utrolige 78 har meldt seg på gavetrekningen, som nok ikke blir før på tirsdag...for nå er det hyttelivet som står for tur ;)

23 kommentarer:

liven sa...

heisann!! Velkommen innom i farten!!
Ser at du har kost deg på ferien:O)
Mange fine kjøp har du gjort!
Synd med takboksen igjen hjemme da........
Nå ser det ut til at vi får sommervær her....det skal bli så deilig!!!
Kos deg på hytten:O)

Miss.T sa...

Dukkesengen blir nok knallfin i rosa.. søt den var med bueben !! Ser du har gjort en del funn ja.. skulle nok hatt med deg takboksen høres det ut for, men men.. neste gang heller !

Kos deg på hyttetur..

Det blir spennende med trekningen din, hele 78 stk. .wow !!!

Fru Fjeldhammer sa...

oioioi...

kos dere videre!!

silje-sin sa...

Velkommen hjem, og så mange flotte ting du har kjøpt! Alt matchet jo til og med:) Ha en flott tur til hytta:) klem fra silje.

Berit T sa...

Skal si du har funne skatter, kjempeheldig!!
Og dukkesangen blir nok flott.
Det serviset såg nydelig ut, koselig med små blomster på.

Kos deg videre i ferien!

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Äntligen rullar Mali-Mo bloggen vidare, så beroende man blir *fniss*

Tusen tack för din upp backing, det trengs när moders hjärtat sätts på prøve av en bestemt prinsesse vill ikke.... Men äntligen sover hon & detta 3:je natten på rad, så det går framåt ;)
Skönt för henne & skönt för oss!!

Dua mig så underbar dukke sengen var ❤
Sån gammeldags kunde jag gärna haft till snuppa... Men hun har den hon fått av mommo & moffa i julegave.

Smarte mannen din som tänkte på takbox da, å så du som inte menade det trengtes!! Tillåt mig att skratta högt *lol*

Flott shopping i allafall & njut resten av ferien♡

Massa klemmer

BeBe`s blogg sa...

Mange spennende bruktfunn du har gjort, og den dukkevugga var bare flott! Jeg har presis den samme duken som du har i rødrutet stoff med blondekant, men min er i lysblå rutete stoff. Berget den fra å bli kasta engang mamma hadde opprydding. Syns du har et sjarmerende hjem, og du tar så fine interiørbilda derfra.:o)

Blåbærpai sa...

Heisann -hoppsan! Velkomen heim og god tur på hytta!!
So mykje fint du har kjøpt! Eg fniser litt ved tanken på ein fullstappa bil når Malimomann var framtenkt og ville ha takboks på!Du seier nok ikkje nei til den, neste gong hihi!
Eg er glad det er ei dokkeseng, fyrst trudde eg det var ei ordentlig ,stor vogge du hadde trykt inn i bilen*smil*Vert knakande fin, tenkjer eg!

Needful Friends sa...

dejligt at se dig tilbage igen...du har jo haft en fnatastisk ferietur...og dine indköb er pragtfulde...dukkesengen blir sikkert flot in rosa...

jeg gläder mig at se fotos efter den er blevet färdig...

ja og kos dig resten af ferien ;)

anja

borghild sa...

Så mye fint du har fått kjøpt deg!!! Og dukkevuggen var super! Det var en sånn en som ble solgt rett foran nesen på meg på en loppis en gang - for TI KRONER!!! Jeg holdt på å rive av meg håret, men damen hadde kjøpt den til barnebarnet sitt, så da så...
Hos oss er takboks et must på tur, sist vi dro til Danmark var den tom på tur ned, full på vei opp:-) Det var nok ikke bare shoppingen sin skyld, for vi har en tendens til å pakke ikke fullt så praktisk for hjemturen, men innkjøpene hadde nok likevel hovedvekten av skylda...:-) Men da har du lært til neste gang;-) Ha en fin tur!! Klem B:-)

♥ H@rmoni ♥ sa...

Der var du tilbake, ja. Og med flere godbiter du fant..
Dere har sikkert hatt en koselig tur. En award til deg er på vei!
Du har kanskje fått allerede.. har ikke helt oversikten over alle som har mottatt.. Fortsatt fin ferie! :O)

Tante Mimmi sa...

He,he! Kanon! Eg føler med vetlo! Eg har nemmeleg sete i baksete ein gang broren mim klikke på ei diger lysekrune i smihjern (..)
Ta med takboks! (kan du skrive det 100 ganger, så hugsar du det til neste gang!) Men du...fant du sååå mange bruktbutikkar i Haugesund?? Me skal på ene-alene ferie i 3 dagar! Yea! Og då går turen til Skudesneshavn først (sidan Bente hadde så flott innlegg om søtt og surt..rett??) MEN har du nokre nye heite tips til meg i h.sund??
og så skal me til Rennesøy,stavanger..med takboks eller stooor bil..utan peng!
God tur på hytta og lukke til med jobbing på anekset! Gledar meg til å sjå bileter!

Tante Mimmi sa...

min og klikka..
klokka er to om natta! sova no,trur eg!

@__EY__ sa...

Hei,

hjelpedemeg,
trodde først du hadde
kjøpt ei stor vugge,
ble rett å slett lettet
da jeg så det var en
dukkeseng, av hensyn
til mannen : ) all
shopping de må slite med...

Alltid noe å angre
på når man er på
bruktbuer, der sjagsen
er take it or not
right away !

Fine ting !

Au revoir.

Anne sa...

Hei, jeg vet ikke om du får opp linken her, men Heritage har baderomsarmatur i gullaktig farge... Så mange fine ting du skaffet deg på turen! Kos dere på hytta!

http://www.heritagebathrooms.com/pages/pd_tandm_heritage.html#

Anne sa...

Ser at du ikke får opp linken. Men gå inn på linken www.heritagebathrooms.com og klikk deg videre...

Huset i Hagen sa...

Hei, hei! Så mye fint du har fått med deg. :0) Den dukkevuggen blir nok superfin. Synes jeg kan se den for meg ferdig malt og med lekkert sengetøy..Jeg får vel slette bestillingen din på dukkeseng hos meg nå da? Jeg har malt en i rosa og sydd noe pent sengetøy, men det er også andre som ønsket noe lignende så jeg legger snart ut en del nye dukkesenger i butikken min. Er litt kjekt å komme igang igjen nå etter ferien min, men jeg har ikke blogget så mye. Det er jo så mye annet som skjer utenom pc`en.:0) Kos deg masse videre!

Maria sa...

Sikke en dejligt og glad indlæg fra dig her idag :-)
Og sikke mange lækre ting du har købt. Hi hi, jeg ler af det indre billede jeg får af barnet på bagsedet, tittende forsigtigt frem mellem alle mammas indkøb, he he he.
Tagboksen havde nok ikke været at foragte der nej ;-)

Nu må du have en rigtig god hyttetur.
Min shop... Du må da meget gerne reklamere for den hviis du har lyst. Den er åben for alle :-)

Stort sommerklem Maria.

BELLE BLANC sa...

I tried to understand your post but I don´t for my pity! Nevertheless I love your pics... are these things you bought? I see you are going to pant the little bed! I would chose just white! I think it is the best colour! maybe you can make some chips and scratches so it looks "vintage white"... greetings Mira!

makiato sa...

Tack för din trevliga hälsning på min blogg. Vilket fint korsstygnsbroderi!

Anonym sa...

Heldige du! Så mykje flott,- neste gang blir det vel med takboks???

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Den dukkesengen blir jo kanllfin, ser den for meg i rosa og blonder på sengetøyet...
Du reiser vel ikke på tur uten takboksen heretter...

Ha ei koselig uke...

Rosa sa...

Åh, så godt å sjå at det er liv i mali-mo bloggen! Hurra!

Nydelege ting du har fått med deg - neste gong er eg sikker på du høyrer på din framsynte mann som hadde satt på takboksen ;) God tur vidare!

PS: Ligg ein liten sak til deg i bloggen min ;)