28 juli 2010

på gang




Her er solen forsvunnet bak hauger av skyer, sommerregnet er tilbake. Det gode med det er at vi får gjort litt mer inne. Loftsstue/gang prosjektet går med andre ord igjen sakte fremover ;) Nytt rekkverk er kommet opp i den nye, store åpningen oppe. Rekkverket som går ned trappen må også byttes ut fordi det nåværende rekkverket både er veldig lavt og har så stor åpning  mellom spilene at lillemalien til stadighet putter inn hodet. Ikke så veldig bra akkurat det. Vi får imidlertid ikke skiftet det før gulvet i gangen nede er ferdig, og der gjenstår masse jobb, men vi håper det blir på denne siden av jul ;)

Den gamle tømmerveggen er beiset og både ny og gammel panel er malt. Lister og foringer mangler her og der, men det får vi kanskje gjort noe med det i løpet av dagen (leser du dette kjære mali-mo mann?). Det nye furugulvet har vi lutet hvitt og oljet, jeg synes det ble utrolig fint. Også så deilig å gå på! Som dere ser gjenstår maling av det nye rekkverket. Etter å ha kjempet med maling av trappen er det en jobb jeg ikke akkurat ser frem til kjenner jeg ;)

Det nederste bildet er tatt inne fra lillemalien sitt rom. Vår lille faste linselus har kledd seg ut som dere ser, og holder ballettoppvisning mens jeg maler. Hun har fått plass på ballettdansekurs fra høsten av og gleder seg voldsomt! Håper dere andre også har en flott sommer, og at solen skinner litt mer hos dere ;)




24 kommentarer:

Ellen sa...

Hei! Som vanlig helt nydelige bilder tatt av deg... Selv av en gang ;) Det kommer til å bli veldig fint. Elsker smaken din, så enkel og rolig, likevel blir det hjemmekoselig og personlig. Skulle gjerne sett huset deres live altså, det tror jeg hadde vært en opplevelse.
Jeg vil også bare si at jeg tenker på dere i tiden fremover, og jeg håper dere har det så bra som dere kan! Jeg har termin selv med barn nr 2 om under 4 uker, så det er kanskje derfor dere går igjen i tankene mine akkurat nå.
Ta vare på hverandre og nyt øyeblikkene! Sommerklem fra Ellen

☆Therese sa...

Ser ut som det kommer til å bli veldig fint! Liker den litt "rå" gamle tømmerveggen mot det andre :)

Sola har gjemt seg godt her også... men vi får gjøre det beste ut av det. Fortsatt goood sommer til dere!
klem

Rumour has it sa...

I really like this clear and bright atmosphere here! Beautiful!

Den gamle stil-de svunne tider...VINTAGE sa...

det der blir bare helt rå-bra det !! DU tar så herlige bilder, og det huset deres ser virkelig ut til å ha sjel i veggene som dere bevarer så fint. Her er det ikke det, med nytt hus, men så slipper jo vi og rive og herje på først...og det det jeg er jobb siden vi gjorde det i vårt gamle hus.

Nooria sa...

Så utrolig tøff den gangen blir! Jeg falt virkelig for den beisede tømmerveggen! Hva slags beis har dere brukt der?

Lille-Malien er skjønn som alltid :-).

Unknown sa...

Ser helt underbart ut!
Underbara bilder,, och du verkar vara en underbar människa:)

kramar annaleena

mali-mo sa...

Hei Nooria!

Beisen vi har brukt er interiørbeis fra Jotun, fargen heter "hvitkalket". Jeg har beiset tre strøk, da veggen og bjelkene var veldig mørke fra før.

Lilla huset på prärien sa...

Gud så vackert det blir! Jag gillar ju den där lite råa väggen... kommer den att få vara så eller? Och trappan? Blir den vit igen eller? Superfint är det oavsett. Härligt att se hur andra fixar till det!

Kram Jenny

mi-rachel sa...

nydelig vegg.
dere gjøre det skikkelig og smakfullt!
så det er så gøy å se.
søt linselus...med høy rosa faktor.

Anemone sa...

Dette kommer til å bli fantastisk fint! Og hvordan klarer du å ta så fine bilder av alt mulig? Uansett hva du tar bilde av blir det fint.

kjersti sa...

Hei:)
Så utrooolig fint det ble, falt helt for tømmerveggen:)
Sitter her med sjøsand, drivved og hvitkalket beis fra Jotun, som jeg har brukt på ulike prosjekter.
Tenkte å kombinere disse nå når vi holder på med soverommet, og kommer jeg bare i nærheten av den effekten du har fått til, så blir jeg kjempeglad:)

Nydelige bilder som alltid hos deg...:)

Nyt kvelden,
klem fra Kjersti

Hjemmekjær sa...

ÅÅ, den loftstuen deres blir bare knallfin altså!!! Kan jeg være så frekk og spørre hva du har beiset veggen med? Den var så fin!!

Syns dere er kjempeflinke, som gjør hele jobben selv. Er kjempegøy å følge med!!

Klem Sylvia

Hjemmekjær sa...

..sorry, nå så jeg jo at du har svart noen andre på spørsmålet mitt, så jeg fant det jo ut;D

Hvit Villa sa...

Så nydelig det blir! Herlig! Har et trappegelender jeg skulle malt en stund jeg også...kremt... God sommer til deg og dine!

Noralill sa...

Kjempespennande å sjå prosjektet gå framover! Ser ut som de har eit ganske stort hus, og nok å gjera med andre ord. Eg synes alltid forandring er kjekt men slit med å bruke tid på å få det fint... synes de klarar det så fint, alt blir så gjennomført og flott!

Mikkelparken er heilt topp for alle små! Me har vore der ein gong i sommar og planlegg ein til...
Ha ein fortsatt fin sommar! Klem

Martes atelie` sa...

Deilig bilder med en fin stemning. Nyter dem. Koslig med en liten dansende linselus;)

In my house sa...

Aaaaaaaa, Ååååååhhh, GUD va snyggt, jag älskar den ruffa väggen i ljuvligt grått, sådär natur silver grå... Mums va snyggt de kommer bli...


kram josse

ELLEMELL sa...

Så utrolig fint det ble med den tømmerveggen... åååå, drømme!

klem ellemell

LIVS LYST sa...

Å så deilig og stort og NYDELIG det er hos dere!! Jeg digger det og smeltet inn i disse omgivelsene!

Trappe-gangen blir herlig og sjarmerende!!!

Ha en fiiiin dag!
Hilsen Liv ;O)

Patina-H sa...

Så utruleg fin farge på tømmerveggane ! Det var lurt å beise dei. Her er alt malt kvitt for lenge sidan...men, men kvitt er jo alltid greit også ;) Det blir kjempefint alt saman til slutt, kan eg sjå :) Lykke til vidare med oppussinga !

Marits vita skrin sa...

Hej på dig.

Åh vad bra att jag fick inspiration till trapp räcke. Det ska nämligen göras om här hemma till hösten.

Just nu har jag ångest över att nya planket inte riktigt blev som jag tänkt mig. Men det är bara att göra om tycker jag.... dock tar inte karln så lätt på det, hihi.

Många kramar
marit

M.E.V. foto sa...

Nydelige bilder og fantastisk vegg... :)

Anonym sa...

så flott.likte godt tømmerveggen din:)hvilken beis har du brukt?skal nemelig beise en vegg med tømmer i en gang,hadde tenkt litt på divved beis.
Flott blogg og hjem du har:)likte meg godt her,så jeg legger deg til blogglista mi:)klem:)

bohemian girl sa...

Utrolig fin den tømmerveggen som er beiset! Helt nydelig! Og det fineste jeg vet er hvitoljet furugulv! God smak du har!