09 juli 2010

trapp


Oppussingen av gangen vår går fremover, om ikke akkurat med stormskritt. For hvem orker å bruke sommeren til å ligge på kne og male trappen i utallige strøk? Det dekker jo aldri???? Som dere ser har den nå iallfall fått tre strøk, og begynner så smått å bli den fine hvite trappen vi har ønsket oss. Rekkverket på selve trappen skal byttes ut litt på sikt, så det får bare et strøk maling inntil videre. Veggen rett frem på bildet blir hvitbeiset tømmer, mens veggen med vindu såvidt har begynt å få på ny panel. Denne maler jeg før jeg setter den opp for å slippe de der irriterende krympesprekkene. Et lurt tips!

I taket her blir det en åpning med synlige bjelker, og oppe i gangen blir det altså tv-stue, og det er denne vi gjør ferdig nå først. Gulvet nede i første etasje er en egen historie...det er nå et assortert utvalg etter at vi har revet vegger. Vi håper å bli ferdige her nede før jul engang ;) Det tar nemlig tid når man forsøker å gjøre mest mulig selv og samtidig må granske "Gjør-det-selv" sine hjemmesider for å finne ut hvordan...hihi. Men vi er ved godt mot og synes vi liksom ser "slutten" på dette langvarige prosjektet. 

Som dere ser har jeg fått nye knallrosa crocs av snille mali-mo mannen som har vært utenlands på jobb. Idag begynner sommerferien og jeg nyter en småkjølig sommerkveld med litt panelmaling i kjelleren og en deilig pavlova som belønning ;) Det er vel flere som begynner ferien idag tenker jeg, håper dere har et bedre ferievær enn oss! God fredag alle sammen!

15 kommentarer:

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Trappen din blir jo bare lekker da.. :) Som resten av det herlige huset deres :)

Ha en flott fredagskveld!
klem fra Solveig

Unknown sa...

Spennende å se trappeprosjektet ditt. Det er noe vi også holde på med for tiden. Vi er så usikre på hvilken løsning vi skal gå for i forhold rekkverk mm. Det byr på en del utfordringer å pusse opp i et gammelt hus ;)

Her brukes dagene til maling, snekring mm. Godt vi har dårlig vær i Nord-Norge denne sommeren, for det betyr at vi får gjort en hel masse! :)

Lykke til med oppussinga!

Klæm fra Eva

Unknown sa...

Så kul ut, mycket jobb och mycket skapar glädje:)
Du har en jätte trevlig blogg
hit hittar jag igen,

kram Annaleena

FlorasFrue sa...

En kjempejobb, men jeg kan se at det kommer til å bli veldig fint :)

Ønsker deg en god sommer!
Ps - den pipmuggen var kjempefin:)

Kjersti

LIVS LYST sa...

Hallo!! ;O)

Vet du, jeg digger det gulvbelegget i gangen der jeg! Vi prater om å ha noe slikt et sted i huset. Badet eller vindfanget?? Veldig kuult! Men det er kanskje litt dumt der man kommer inn med stein under skoa.

Jeg digger det i alle fall.
Og jeg digger å se bilder fra deres utrolige sjarmerende hjem!! Jeg blir inspirert her inne hos deg. Og skjønt var det jammen i sommer-anekset også!!

Ha en fin sommerkveld da!
Klem fra Liv

anjamollerandersen sa...

Dere har litt å gjøre på ja;)

Trappen blir jo knallfin da! Spennende å følge med her videre, håper du blogger mer oppussing!:)
Her er vi ENDELIG(!!) ferdige med vår trapp! -Det ER verdt det til slutt;)

Ha en deilig helg!

Hasigamas mamma sa...

Den veggen er jo HELT FANTASTISK som den er!!!!!!! Mal alt annet hvitt og behold den umalt... lekker kontrast!
Men selvfølgelig; smak og behag :)

Lykke til med malinga! Ha en fin dag!

Olstad sa...

Trappen blir kjempe fint og jeg blir riktig inspirert til å begynne med våres.

God ferie.

Hvit Villa sa...

Spennende med oppdatering på oppussingen deres! Blir jo veldig bra. Personlig synes jeg rekkverket på trappen var nydelig jeg :-) God sommer til deg!

monsol sa...

Lykke til med trappeoppussing,gudsjelov for at vi er ferdige med vår trapp, syntes det var en tidkrevende jobb.
Vi har nå bare maling av lister å vegger igjen, jipiii, =). men nå tar vi en lang ferie,så det får vente til vi kommer hjem.Ønsker dere en fin helg.
PS flott mugge du vant =)

Hem och Lycka sa...

Ser jättefint ut och ska bli kul att se slutresultatet sedan i hallen, kommer bli så snyggt!

kram Mia

ANETTESHUS.COM sa...

Så flinke dere er, Mali-mo!! Trappen ser kjempe-flott ut! Litt av et "gjør det selv-prosjekt" dere har satt i gang med ... men dere er jo langt på vei nå? Super-flinke er dere; det er i alle fall sikkert:)

En fortsatt FIN sommer til deg og dine! Håper godværet snart er på vei til dere også;)

klem klem
Anette:)

Rosa sa...

så flott det blir, mali-mo! Eg har òg ei trapp som må malast x antal strøk ein gong, men eg tvilar på om det vert på denne sida av jula, for å sei det slik ;)

Håpar de har sett litt av sola idag, og får nyte gode feriedagar framover!

Jeanette Jess1 sa...

Dette så kjent ut, vi holdt på med akkurat det samme i april så du får ha LYKKE TIL!!!
Jeg er veldig glad vi er ferdig, for å male trapp er jo så utrolig kjedelig,men det er SÅ verdt det når man endelig er ferdig ;)

Ha en fortsatt flott helg ;)

Yvonne sa...

ligner min gang det der... bare vi har ett tilbygg der gatedøren deres er så vi har en åpen dør ut til ett vindfang men opprinnelig var det make som dere har det. litt tidi å se. lykke til videre med oppussing og god sommer