02 desember 2010

Julekalender 2010: glede



Adventskalenderen til lillemalien er kommet på plass og de som fulgte med her inne på bloggen ifjor ser nok at det ikke er de store forandringene på den i år.

Kalenderen er hjemmelaget og veldig enkel. Jeg har brukt et stykke av en finerplate som jeg har malt hvit. Deretter har jeg limt på en masse nostalgiske engleglansbilder og lakket den. Gavene henger i en snor, og er pakket inn i billig gavepapir fra IKEA, og knyttet fast med bånd. De tyngste gavene ligger i dukkevognen og venter på sin tur. Alle gavene er merket med dato, lillemalien har nemlig lært seg tallene nå og synes det er veldig stor stas å finne det riktige nummeret på gavene.

Etter at jeg ommøblerte rommet hennes i sommer henger kalenderen i år under skråveggen, i akkurat passelig høyde til at hun får klippet ned gavene på egenhånd. For en liten jente på nesten fire år er hver gave en eneste stor innpakket glede-seg-til-forventning. Tenk så godt livet hadde vært hvis vi som har blitt litt eldre kunne ha beholdt denne evnen til ren jublende lykke over små gleder, enten de er et smil fra en venn eller en pent innpakket badeskumgris ;)

Og til de som lurer på hva som er inni gavene, så er det massevis av småting fra apoteket (et godt tips! De har masse lurt), foruten badeskumgriser er det minitannkremer, lypsyler ol. Etpar julebøker og -filmer har jeg også kjøpt og litt tegne/male/perleutstyr, foruten endel ting hun uansett trenger, ny matboks og drikkeflaske, nye strømpebukser,  finsko, hårbøyler, klemmer og andre pynteting til jul. Jeg kjøper dette litt over tid, og ofte på salg, så da koster det ikke en formue ;)



24 kommentarer:

liven sa...

Så koselig for lille-malien :o)
Ønsker deg en fin førjulstid Mali-Mo :o)

Hulda sa...

Den er jo flott da! Tradisjoner skal man også ha. :) Herlig med den lilla fargen under. :)

NIB sa...

Nyyyydelig, søte du! Du kan så veldig, veldig kunsten å både skape stemning OG fange stemningen på bilder etterpå altså:)Mmm, så fint det var!

Klem,
ann helen

Dronning Maud sa...

Noe av det fineste jeg har sett!!!

Tina sa...

Ja jeg legger meg inn i rekken her. Du er utrolig flink. Du har ditt særegne og setter stor pris på hvert et innlegg fra deg. Din stil er bare vakker! Nyt dagene det er jo snart jul, klæm klæm

Trefemtien sa...

Så heldig lille-malien er som har et så nydelig rom... Virkelig fine bilder! Og nok en gang får jeg lyst til å prøve å sette i gang med hjemmelagde prosjekter etter å ha sett alt det fine du lager, selv om lysten sjelden kommer helt ut i fingertuppene..:)

hobbyvimsa sa...

Så koslig kalender,og gøy med store gaver tenker jeg..ha en fin adventstid!!Klem Linda:)

Fru M sa...

Nydelig og koselig adventskalender! Passer fint inn i resten av det stilfulle og koselige huset deres.
Åslaug

Guttemamma sa...

Bilder og tekst hos deg er lise for sjelen...Takk!!
klem♥

Olstad sa...

Så flott kalender og flott jenterom du er så flink til å fange stemningen på bildene dine. Jeg virkelig gleder meg til resten av desember.

Fortsatt god advent.

Pink lady sa...

Heldige lille-malien:)

Klem Pink lady

Randi sa...

Utrolig fin, eller vakker er vel et rettere ord. Elsker engler!

Ha en fin adventstid!

Sessan ☆ sa...

Så Kreativ & Vacker kalender.

Jag blev så nyfiken på vad en kreativ mamma som du stoppat i paketen ;)

Kram på dig fina ♥

Jannickes Hjemmekos sa...

Nydelig og smart funnet på. Det enkle er ofte det beste, så sant som det er sagt. Ønsker deg fine dager - klem fra meg

sessan ☆ sa...

Hi Hi, samma tankar ;D
Jag har också varit på Apoteket. Har du sett Hello Kitty tandborsten som blinkar så länge dom skall pusse sina små? Tror det var på Aliance apotek....
Den är en stor Hit här hemma kan jag lova.

Pyssel & ting dom trenger är kanon att putte i kalendern.

Här ligger det truser i var & vartannet paket *lol* selvsagt isammen med noe annet litt morsomere da ;)

God Klem till dig
Nu gleder vi oss att se förväntningen till våre små i jul tiden som kommer *UNDERBART*

Sessan ☆ sa...

Fniss, vi har nok massa likt i pakkene våres ja ;D

Kram & Njut helgen (det är ju liksom fredag nå da)

Natti natti

Tove sa...

Koselig kaldender...
Klem Tove

PillePalle sa...

Hei Mali-Mo! Det var jo fint å lese den søte kommentaren din. Tusen, tusen takk. Du må få vite at jeg har vært allerede ofte her inne i bloggen din som jeg liker utrolig godt.
Julekalenderen er kjempeflott. Synes, lille-malien ble kjempeglad da hun hadde fått se den.
Du, jeg krysser fortsatt fingrene for dette du ønsker deg mest. Ha en fin dag videre og kos deg masse i helgen. Adventshilsner fra PillePalle

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Å, så fin julekalender du har laget, ja, den er det nok ikke mange som har maken til! Ja, det er så koselig med hvordan de små gleder seg, og det gjør det jo forventningsfullt for oss andre også! Jeg merker det på de som er inne på julekalenderen min nå, og det sprer glede, og det er moro!

Med ønske om en fin dag, og god 2. advent!

Klem Cathrine :-)

Ida sa...

Nydelig kalender. Kjekt med tradisjoner, det er viktig, spesielt nå i julen! Når jeg var mindre hadde vi hver sin boks som mamma puttet ned i en gave hver kveld. Har tatt vare på boksen enda :)

Rommet til lille-malien er såååå fint.. har kjempelyst å prøve meg på ett slikt telt, tenker det blir ett prosjekt når vi forhåpentligvis får litt større plass etterhvert :)

Ha en kjempefin dag!
Klem fra Ida

an-magritt sa...

Nydelig kalender!! Og så herlige gaver du har lagt inni. SÅ lurt å bruke apoteket, det er jo ting som kommer godt med.

Takkf or herlig innlegg, du vakre kvinne!

Mia, New Room Interior sa...

Nydelig kalender, og smarte tips til innhold! Ha en super helg! Klem

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Så kosleg kalender!
Og det prinsesseteltet var jo berre heilt nydeleg! Har du sydd det sjølv?
Klem:)

ELLEMELL sa...

kjempefin julekalender:) dekorativt med pakker i vogna også:)

god helg til deg og dine:)
klem ellemell