21 desember 2010

Julekalender 2010: mandel


I disse førjulstider er det vel ekstra viktig å ta vare på de gode og rolige stundene, sånn at alle tilløp til julestress motvirkes i startfasen. Her i huset har badet vårt i andre etasje lenge ropt på fornyelse. Igår fikk jeg den gode ideen om at tiden nå var kommet. Gravid i niende måned, og tre dager før jul. Klart man da skal pusse opp badet. I rettferdighetens navn må jeg legge til at det kun blir en minioppussing. Umalte furulister, vinduskarm og gul glasssfiberstrie skal males, nye lamper og speil skal på plass. Jammen sa jeg julero.

Jeg har fått på et strøk sperregrunning på den gulnede furuen, og deretter har arbeidslysten forduftet. Vi dusjer derfor inntil videre i skinnet av stearinlys, siden lampene er skrudd ned. Ganske koselig, egentlig. For å motvirke tilløp til stress rundt baderomssituasjonen har jeg belønnet meg selv og mine gode ideer med nok en liten førjulsgave. Jippi! Min første BRUKA skål er nå i hus. Denne er hvit, med MANDEL skrevet i sølv. Passet vel bra med en god porsjon brente mandler oppi? Ha en flott og stressfri kveld!


12 kommentarer:

an-magritt sa...

Det er lite som er så romantisk som å dusje i stearinlys. Jeg mener, dusje i lyset fra ett stearinlys, hehe.

Julefreden kommer. Bad eller ikke.
Lampe eller ikke.

Ta vare på deg selv, venn.

beate sa...

he, he... snakk om å hoppe i det. høres ut som noe jeg kunne funnet på!

koselig med starinlys på badet da...

herlig liten bruka skål!!

klem beate

Med kjæleik til livet sa...

ups... det var sikkert ikkje det luraste å pusse opp no - men eg tenker du / dere kommer i mål ;)

og stearin lys er jo så koselig - men pass opp for brannfaren...

her er vi nesten i boks, og det som ikkje blir gjort i morgen - blir ikkje gjort heller ....

nattaklemma fra monika
ps... og pass på " magen "

ralfefarfars paradis sa...

Å dusje i belysning fra stearinlys skal være meget flatterende- så det spørs om ikke all baderomsbeslyning burde byttes ut med litt mykere lyskilder. Det blir jo endel ekstra kalorier nå- så man trenger den hjelpen man kan få;) Jeg har begynt på et nytt strikkeprosjekt- så lar jeg alt annet bare ligge-skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å gjøre ferdig ting- men det er det altså;) Nydelige bilder- du har så mange flotte speil;)

Elisabeth, innerst i veien sa...

Ja det var kanskje ikke det mest gunstige tidspunktet å pusse opp badet, men når man får ånden over seg er det bare å slå til. ☺

Bruka skålene er flott, har en og en til står høyt oppe på ønskelista. Jeg har mast i månedsvis så jeg håper og tror det blir Bruka på meg.

For en utrolig nydelig, forseggjort julestrømpe du har laget! Stum av beundring!

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Koslig skål. Og brente mandler er bare så digg.
Ha en herlig jul med mye stearinlys. Hørtes stemningsfullt ut det da;)
Klem:)

Ramme Alvor sa...

Må smile. Det er litt typisk med slike prosjekt rett oppom jul. og eg trur me treng jul sånn generelt sett for å få slikt gjort. Foreldra mine pussa opp huset for 20 år sidan, i fjor, på julafta kom listne opp på kjøkkenet... Betre seint enn aldri og hadde det ikkje vore jul hadde dei aldri komme opp :)

Klem!

Mitt hvite hus sa...

Nå fikk jeg lyst å lage brente mandler også... tenkte å skippe det jeg...men nå vet jeg ikke lenger..

ja ja håper du blir ferdig med badet da før julaften..hihi

ha en fin lille, lille julaften
klemmer =))

Margith sa...

Din blog har altid sådan nogle smukke fotos :-) Julesokken er meget skøn.
Glædelig jul.

Unknown sa...

Hehe, ja hvorfor bare ikke hopp i det;) Arbeidslysten kommer nok tilbake skal du se;) jul blir det ihvertfall uansett, det er helt sikkert!
koselig med levende lys på badet da;)

Ønsker deg og dine en riktig god jul:)

thea.e sa...

Herlig skål. Elsker brente mandler, og tenkte å lage noen i dag :)

Unknown sa...

Jag vill bara titta in hos dig och önska dig en riktigt fröjdefull jul! KRAM Petra, Romantiskahem