15 desember 2010

Julekalender 2010: speil


Etter en liten skøytetur i hagen fikk jeg klippet med meg inn noen stivfrosne buksbomgrener. En krans har allerede kommet på plass her på det gamle speilet i midtstuen, og etpar nye kranser skal bindes til litt pynt på kjøkkenet i morgen.

Og ja, enda et innlegg fra meg med bilder av et gammelt speil på veggen...hihi. Men sånn er det. Vi har ellers stort sett tomme vegger i alle rom, jeg liker det rene inntrykket det gir. Det har vel også en sammenheng med at alle vegger her i huset stort sett har minst en dør eller et vindu. En del av sjarmen med gamle hus ;) 

Morgendagens plan er å vaske litt på kjøkkenet. Med trykk på litt. Jeg har nemlig ikke akkurat tenkt å skure ned tak og vegger, en minijulevask med jif-sprayen og litt rydding i skuffene bare sånn for å få litt følelsen av julereint hus holder i massevis for meg ;)


7 kommentarer:

Den gamle stil-de svunne tider...VINTAGE sa...

helt nydelig speil ! Ser skikkelig tungt og gammelt ut liksom, robust inntrykk..
Og jeg liker rene vegger uten for mye på, her henger det bare bilder av barna på veggen..fotograf-bilder i sort hvitt.Men det begynner jo å bli en del bilder etterhvert kan du si..hehe
Ha en fin dag i morgen !

Ida sa...

Nydelig stillben der! Ett slikt speil er jeg på utkikk etter, bordet også for den saks skyld ;-D De er råflotte!

Kos ? deg med kjøkkenvasken.. jeg har også planer for litt julevask.. får se når jeg finner motivasjonen!

klem

(eddas) sa...

Nydelig bilde..og flott gammelt speil...
Tenkte jeg skulle prøve meg på litt kransebinding i dag:)
ha en fin fin dag
klem klem

Astrid sa...

Nydelige bilder. Jeg nyter å følge med på adventsinnleggene dine - du er kjempeflink til å lage en behagelig ro i hjemmet med rene flater og duse farger.
Fint at du deler dine tanker, forventninger og bekymringer når det gjelder livet i magen også på bloggen din. Det gjør bloggen din mer levende, på en måte :).
Jeg har selv opplevd at nære venner har mistet et barn nært opp til termin. Da de fikk ei frisk og flott jente 1,5 år etterpå... Jeg tror aldri jeg har vært så glad for at et barn har blitt født før (hvis jeg ser bort fra mine egne ;)). Det er nok mange som gleder seg og er spente med dere!
Gode ønsker for jula og alt som venter - fra persilledamen

Karna sa...

Så lekkert....kjempe fint gammelt speil...og jeg kan love deg at det blir ikke nedvask her hos meg heller....har nok å tenke på om ikke jeg skal begynne å tømme skapene på kjøkkenet....som FLYTER OVER...iiikkkk....

Kos deg i snøkaoset....min far skal hjem fra sykehuset i dag, og det er jo stillstående kø fra Puddefjordsbroen og helt ut til Sotra, så han får nok vente litt til ser det ut som...

Anonym sa...

Du og du, Mali-Mo. Dette speilet er vidundelig vakkert og jeg har forelsket meg! Heldige du som eier en slik skatt!

God helg til deg og dine!

Klemmeklem fra Milla

Gry sa...

Hei!Tar meg dagleg ein tur innom bloggen din-og vil takke for gode tips og ikkje minst gode refleksjonar rundt tema som betyr mykje for meg...og sikkert fleire med;)Lykke til med babyguten din-du har god oppfølging og DÅ GÅR DET BRA!!!!God jul til deg og dine-mvh Gry