10 desember 2010

Julekalender 2010: julekoselig




Etter at vi var en liten tur på IKEA endte soverommet opp med nytt julesengetøy og da måtte det jo pyntes litt til jul her inne også. Resultatet ble ganske julekoselig synes jeg. Jeg liker egentlig best på ha det lyst og enkelt på soverommet, men nå til jul er det fint med noe litt lunere.

Den grønne kransen er fra Home&Cottage og lysslyngen er bestilt fra Danmark. De to gamle lampene ble kjøpt på loppis for noen år siden, jeg tror jeg betalte 20 kr for dem ;) Flinke mali-mo mannen min har fikset det elektriske på dem og så har vi kjøpt nye skjermer. Jeg er ikke helt fornøyd med disse skjermene, egentlig ser jeg for meg noen med litt strammere former, men de får være som de er til de helt "rette" forhåpentligvis en gang dukker opp.

Det er nemlig ikke så lett bestandig, å finne det man ønsker seg i butikkene, når man på forhånd har bestemt seg for hva man vil ha. Jeg gjør dette stadig vekk jeg, og blir like frustrert hver gang det går opp for meg at akkurat den tingen som ser akkurat sånn ut faktisk ikke finnes i det hele tatt... Er det flere som kjenner seg igjen i dette mon tro?

Imorgen står julegavehandel på planen vår, dersom bekkenet vil samarbeide da. Jeg har jo hatt bekkenløsning i alle tre svangerskap, men nå har den virkelig toppet seg her så jeg er litt spent på hvordan juleinnspurten blir i år ;) Satser på mest kos og lite shopping! Ha en kjempeflott fredagskveld alle sammen!



20 kommentarer:

Mia, New Room Interior sa...

Kjempekoselig og passe julete! :-) Ha en super kveld! Klem

silje-sin sa...

Så koselige soveromsbilder! Vårt soverom trenger en julevask, det får bli til uka! Så dumt at bekkenet krangler! Nå er det vel ikke mange ukene igjen? Jeg synes ukene flyr, tror ikke jeg rekker å kjede meg i dette svangerskapet heller:) Ha en flott helg skjønne du! klem fra silje.

Guttemamma sa...

Åå,så glad for disse daglige innleggene dine skal du vite!! Er liksom noe spesielt med bloggen din!!
Herlig på soverommet, håper kroppen er snill mot deg!!
klem♥

hobbyvimsa sa...

koslig julestemning her ja..har ikke tenkt på soverommet enda jeg,kanskje jeg bør pynte litt der oxo..ha en fin helg,og håper bekkenet blir bedre..Klem Linda:)

Ramme Alvor sa...

Veldig fint og julete. Elskar stilen din!

Klem!

Datt sa...

Så nydelig og julete sengeklær, kjempekoselig! :)

TONE sa...

Kjempe fine bilder....korsli sengetøy på.....=)

God helg =)

Tone

ELLEMELL sa...

Så herlig soverom- her så det godt ut og legge seg!
likte lysslyngen på soverommet!

ha en god helg, med shopping og mest kos!
klem ellemell

an-magritt sa...

Rommet ditt ble vakkert!
Du, kan jeg spørre deg hvor du har bestilt lysslyngene fra? Denne her og den som du viste litt lengre nede, den med blomstene på.

Jeg leter og leter, men finner liksom ikke de "rette" lysslyngene. Men jeg liker så godt de to du har vist her. Har du bestilt fra nettbutikk...?

Klem

Jannicke sa...

..sååå koselig på soverommet - og besøket for datteren din så helt fantastisk ut!! Du er flink!

Er du fornøyd med lampen du kjøpte på Solstrand? jeg har bestilt en (største str), får heldigvis deponere - for jeg er litt usikker..

Klem J.

mali-mo sa...

Hei Jannicke!

Jepp, jeg er godt fornøyd ;) Etpar av prismene var ødelagt, men butikken bestilte nye. Har bare ikke fått hentet dem ennå;)Vaklet mellom denne og den største og er fremdeles usikker på om jeg valgte rett, men måtte bare ta en avgjørelse og fant ut at den andre ble for stor ;)

Hei Romantisk Retro!
Tusen takk for dine alltid like koselige kommentarer ;) Jeg har kjøpt lysslyngene fra K-shop i Danmark;
http://www.k-shop.dk/
Vær obs på "fare for" toll...

Jannicke sa...

treogenhalvuketilbaby!! det er ikke lenge... da kan det jo nesten skje nårsomhelst!!

.. ja, det med lampestr er så vanskelig!! kjenner jeg har nesten kvaler med avgjørelsen. skal hente den mandag, så får jeg se. blir det feil, så tar jeg enten medium str eller sparer pengene og leiter videre..

Vi har ikke Chill klær til voksene.. det finner du blandt annet på STIL (Lagunen/Bergen Storsenter) eller på AC home Askøy :o)

Håper du får en fin tid nå på slutten av svangerskapet. Tror jeg bør hoppe til køys.. skal åpne Berthas i morgen :o)

Klem J.

Bring Pretty Back sa...

BEAUTIFUL!
Have apretty day!
Kristin

Jannicke sa...

god morgen

my cinnamonkjoler er jeg usikker på... men gå inn på denne linken, der finner du nettbutikk som selger disse skjønne klærene :

http://www.mycinnamongirl.com/nettbutikk/

Vedr STIL på Bergen storsenter : det er Ilse Jackobsen som selger Chill på dette senteret, ikke Stil. Stil har kun på Lagunen :o)

Ha en flott lørdag!

Klem J.

Anonym sa...

Å der fikk jeg lyst til å hive meg nedpå.... skikkelig koselig.
Håper ikke bekkenet ditt slår seg helt vrangt. Sliter litt innimelom her å, men ikke alt for ille. 26 uker på vei med ei jente, har en gutt fra før. Blir spennende tider.

God helg!

Hilsen Linn, Sarpsborg

NIB sa...

For et herlig julesoverom! Det ser så rolig og fredelig og deilig julete ut:) Den lysslyngen din er virkelig FIN, altså.

Kjenner meg så godt igjen i det å gå å prøve å handle noe en har i hodet. Har spart mange tusen på den kjedelige "vet akkurat hva jeg skal ha", men så finner en det bare ingen steder.

Tenker på deg + den lille i magen:)Juleshopping uten bekkenløsning, men med stor mage, kan være stor nok utfordring husker jeg, så sender deg en god "fin handledag" klem:)

Solveig

Millie-Moi sa...

Så koselig med jul på soverommet!! Fikk lyst til å pynte litt til jul på vårt soverom også. Hang opp en julestjerne i vinduet der, men måtte flytte den fordi det ble for lyst for minstejenten som sover inne hos oss.
Nydelig blogg du har :))

Jorid + NOE Blog sa...

Hei vennen! :)
Så koselige bilder, og spesielt de bildene over sengen deres! :)

Håper dere får en fin dag!
Godklem Jorid

Piulfen sa...

Super koselig og fint soverom. Og så koselig det var med hylle over sengen med pynt. Lyslenken var kjempe fin.

mi-rachel sa...

å så koselig med det sengetøyet på soverommet!