12 desember 2011

Julekalender 2011: snøkule



På kjøkkenhyllen har ristekulen kommet på plass, på trygg avstand fra små ivrige lillebrorhender. Bak den står en av de nye flisene til gangen. Ja, for tilslutt klarte vi faktisk å ta en beslutning, og vi er veldig fornøyd med valget vårt! Jeg liker fargene veldig godt, og synes det er så fint at den er både enkel og litt dus. Akkurat slik som jeg liker det! Blir spennende å se hvordan den blir seende ut når den blir lagt ut på en stor flate. Hva tror dere? Imorgen kommer elektrikeren hit og legger varmekablene i gangen, og jeg ser for meg hvor fint det kommer til å bli der etterhvert. Gleder meg! 

Det juleryddige kjøkkenet fra igår er absolutt ikke like ryddig lenger, men sånn er det vel hos de fleste av oss. Etter et lite skippertak er hverdagsrotet snart tilbake ;) Ikveld har jeg bakt tre slag julekaker og huset lukter ordentlig jul. I år har jeg vært veldig lur, og "bestilt" julekakedeigen hos min mor. Ingenting er vel som kakene hjemmefra? Og for meg som nå har ganske så travle hverdager er dette virkelig flott. Tusen takk, mamma! Nå skal sandkakene straks ut av formene sine, krysser fingrene for at de blir bra!




3 kommentarer:

englemor sa...

Så fine fliser!
Gleder meg til å se når de kommer på plass. Blir nok lekkert som alt annet hos deg er :-)))))

Klem fra Hilde

Marte sa...

kaldheving er tingen, vet du! Det er jo så enkelt som bare det;) Tar et på neste trilletur;)
Tre sorter er mer enn jeg kan skryte på meg, så lurt det der med din mor!

Josefine skal visst gå i luciatog på et eldrehjem her, møte seinest 09.30 - det må vi rekke;D Jeg hadde puttet en splitter ny lucia kjole i dagens kalenderpakke - sånn at det var i boks til morgendagen - samme her, den forrige var mer som en tunica:O)

Flisene ser lekkersmekker ut! Fy søren så fint det kommer til å bli!

Ha en fin dag i morgen, både småog store:)

vår lille verden sa...

De flisene er fantastiske!Kommer til og bli så bra:)Så snill mamma du har som ordner med deig.klem