20 desember 2016

for å havne litt bakpå





Årets julekortbilder ble tatt en hektisk formiddagstime, klemt inn etter skole og før en avslutning. Ikke de store krumspringene i år, en pakke kokos fikk agere snø, og noe mere styling var det rett og slett ikke tid til. Kamerastativet hadde på mystisk vis forsvunnet totalt i rotet som følger med den pågående baderomsrenoveringen, så bildene er litt sånn lett ute av fokus. Jaja. Og kommer julekortene til jul iår? Nei. De gjør nok ikke det, jeg har faktisk akkurat sendt inn ordren hos et firma som gav meg 50% sjanse på å få kortene levert før jul. Men det er jo absolutt fremdeles et håp i det da. 



Her har vi avsluttet vår andre uke med sykdom og sjangler rundt sånn noenlunde feberfrie de fleste av oss. Kaker er ikke bakt, gaver er ikke kjøpt og huset er absolutt i k k e vasket fra loft til kjeller. Men, det er jo fortsatt mange noen dager igjen til julen ringes inn og fortsett mer enn nok tid til å få gjort de tingene som skaper j u l. 

Mine prioriteringer i år blir å fokusere på akkurat d e tingene som skaper den koselige, gode julestemningen i kropp og sjel. Jeg kjøper inn massevis av blomster, og tørker litt sporadisk rundt med en klut som er godt gjennomtrukket av grønnsåpe. Røkelse og duftlys har vi allerede. Jeg må også ha en stille stund og pynte julefint på graven til vår vesle Wilma. Så baker jeg nok etpar kaker, de slagene vi liksom bare må ha, selv om jeg i skrivende stund er litt usikker på hvilke kakesorter som trekker det lengste strået. Da har vi julelukt i huset! Julegaver må jo til med huset fullt av barn, og er man litt seint ute, som jeg jo er i år, kan man faktisk få kjøpt alt i full fart, om handlelisten er god. Flere lokale butikker har også nettbutikk og kan levere selv om postens frister er passert. Julekort blir det jo også, etterhvert. Så altså, fem dager igjen til jul, og selv om vi har havnet litt bakpå, både med blogg og juleforberedelser, så tror jeg på en fin jul uansett hva vi rekker eller ikke rekker før julefreden senker seg. Så lenge julefølelsen er med på veien, så gjør det ikke noe at det blir litt travelt for oss voksne underveis heller. God juleinnspurt til dere også!

.


2 kommentarer:

Med kjæleik til livet sa...

havnet litt bakpå her og - men som du sier litt grønnsåpe og noen flere blomster . noen nisser og litt kjærlighet så kommer vi langt ¨;)

nyt dagene - smil fra Ho Monika

ralfefarfars paradis sa...

Vi skal heldigvis være hos noen andre på juleaften- og det har nok gjort at jeg muligens ikke har fått gjort så mye- og her i huset nytter det ikke bake noe til jul- siden det alltid forsvinner på mystisk vis-så store barna er blitt- syns tiden går så alt for fort med barn i huset. Koselig med blogginnlegg fra deg igjen