03 mai 2008

Jeg har sydd puter!




Blir ikke så mye blogging for tiden, med det nydelige været vi har her i Bergen for tiden er det bare å nyte dagene utendørs. Snart kommer vel regnet tilbake og da skal jeg kose meg med en besøksrunde rundt i Blogglandia. Tusen takk for alle koselige kommentarer på det forrige innlegget! Blir utrolig glad for at så mange vil legge igjen noen ord, takk skal dere ha! Ikke alle bildene i det forrige innlegget ble klikkbare, men denne gangen skal det være i orden!

Skulle ha lest til eksamen, men inspirert av Emmelines kopiputeproduksjon sydde jeg to nye sofaputer på kvelden igår...kanskje det egentlig er bra at de bare viser bare kjedelige ting på TV? Putene er sydd i lin, en hvit og en i ubleket lin som passer til sofaen. Jeg har sydd på motiver av gullungen, og noe skrift. Den ene har teksten " Vi har en tulle", mens på den andre står "Jeg folder mine hender små". Syns det ble fint og er kjempefornøyd! Er så deilig med noen store myke puter i sofen når man skal slange seg på en lørdagskveld...

Ha en kjempefin kveld alle sammen!

18 kommentarer:

☆Therese sa...

Putene er kjempe herlige!!
Har du brukt overføringsark på teksten også?? Det ble veldig fint.
Kos deg med det herlige været :o)

Christinas låvebutikk sa...

Nydelige puter og for en flott stol også!
Skulle ønske jeg kunne sy!
Ha en fin lørdagskveld!

Anita sa...

Kjempeflotte puter!! Koselig blogg du har!! Hit kommerjeg igjen! God søndag!

Miamor sa...

Kjempefine puter : ) Jeg og to venninner driver også å syr linputer. Vi overfører motiver på printpapir og stryker rett på lin. Av erfaring tåler ikke trykket altfor mye knuffing i sofaen uten at det sprekker litt etter hvert,men gøy er det. Vi trykker av og til mønster også på putene med trykkeklosser.

deilig vær i bergensområdet ja. Dagen har gått med til dugnad på lekeplassen i strålende sol.

Nyt livet!

♥ H@rmoni ♥ sa...

TUSEN TAKK FOR HARMONI-STEINEN!!

helledussen så grei du er og tenker på en blogger du ikke kjenner!
En slik stein hadde jeg nok helt sikkert kjøpt, hadde jeg sett den!
Skal kjøpe en til deg hvis det dukker opp en med mali-mo.... :O)
guri vi blir jo litt hekta på dette blogg-greiene. Er jo gøy også, da!

Så flink du er å sy puter! Det har vært min plan lenge, men det er ikke akkurat min sterke side og ikke først på prioriteringslisten!

Igjen tusen takk
- og fortsatt god helg!

BIG SMILE!

Hulda sa...

Så skjønne puter du har sydd! Vakre interiørbilder du tar!

Fru Fjeldhammer sa...

Så flink du er.. flotte puter altså!!!

klem

Sol sa...

Så herlige puter ;-}

Tove sa...

Først må jeg få kommentert ditt forrige innlegg ( har begynt på det minst 3 ganger før, men blitt "forstyrrea" men sånn er det å ha småunger:) ) Huset deres ser jo helt fantastisk ut! Og den tamota da, og det sjarmerende lille huset:) Og stua/ kjøkkenet ser jo ut som det kommer rett fra et interiørblad! Pestene..ja, de kommer seg nok etterhvert, dere har jo tross alt en ettåring også da. Og da er det jo tid med henne som kommer først. Blir nok lettere når hun blir litt større ( hvis ikke det kommer flere da;) )

Putene dine ble utrolig flotte, både stoffet, bildene og teksten. Du er kjempeflink altså! Tenker det er deilig å være ferdig med bunadssying og kunne bruke tiden mer på ting til huset istede. Gleder meg til å se ferdige vimpler blant annet;)

Håper helgen har vært fin og at du ikke har blitt altfor sliten..vet hvordan det er..hyggelig, men litt slitsomt hvis man ikke er helt "klar" for det

Emmeline sa...

At du blir inspirert av meg ja det er ganske utrolig, for jeg syr IKKE mye det kan jeg love deg:)

Det er egentlig helt elendig hvor mye/lite jeg har sydd i det siste, men kanskje i dag? Syns iallefall at putene du sydde her både var fine og kreative. Gøy å se:)

Ellers må jeg jo bare få skryte av det fine huset du har. Har nytt detaljene på de forrige innleggene. Kjekt å se et gammelt hus med sånne lekre detaljer. Du er heldig:)

Håper du får en fin søndag i solen:) Her skal jeg se om jeg gidder å dra frem symaskinen...Jeg skal lage kransekaker og dikte sanger.Det er nesten sånn at jeg har lyst å gå å legge meg litt til når jeg tenker på det, hehehe.

MeyBiMe sa...

Herlighet for noen nyyydelige puter du har laget!!!!!!!
Dette var en utrolig god ide. Jeg har ikke prøvd slike bildeoverføring-til-stoff...ting før jeg....!
Er det enkelt???
Så flott det ser ut hjemme hos deg!!!
Ha en fin uke :-)

liven sa...

kjempelekre puter du har sydd og så personlige:O)
Ha en fin søndagskveld!!

Prinsesse Elin sa...

Disse var nydelige. Jeg har planer om å fikse og fornye bittelitt til meg selv også nå i sommer men må bare få orden på hagen først. Ønsker deg en fin fin dag. Klem:O)

Miamor sa...

Er du kjent på Landås?- Vi fant de øverst i Kolstien helt langs veien. Det var haugevis av dem....
Plukket de som var litt oppi skogen. I går lagde jeg ramsløksmør. Blandet litt av pureen med smør, og tok på varmt brød NAM....

Verkstedet sa...

de ble jo så søte og flotte da!!!
ja, her må vi nyte været, ser bra ut for hele uken:)
kos deg!

Drømmen om en eplehage sa...

Så fine puter!
Virkelig inspirerende og jeg føler en plan utvikle seg her... Hi,hi!

Hjemmet ditt er virkelig flott, mali-mo. Både med og uten pest! Utrolig flotte detaljer som man dessverre ikke får på nye hus uten at det koster skjorta :)

Kos deg med været på din side!

Noralill sa...

Kjempefine puter! All grunn til å vera fornøgd med deg sjølv...ha ei fin fin veke vidare!

Huset på toppen sa...

Nydelige puter,de kan du virkeligvære kry av:-) Så flott speil du har på veggen!! Koselig krok med lenestolen:-)

Ha en fin og solrik uke!!