27 august 2008

Lillemalilampen



Fra Emmeline har jeg fått en utfordring om å vise frem favorittlampen min og fortelle historien bak lampekjøpet. Denne taklampen henger på rommet til lillemalien. Den har dråpeformede prismer i mattslepet glass, med kjetting og oppheng i krom. Har tenkt på å matte ned krommen med noe maling eller spray..men prismene var et herk å feste og løsne, så foreløbig henger den som den er ;)





Og historien bak kjøpet? Jo, som veldig nybakt mamma fikk jeg etpar timer "fritid" fra det vesle nurket på egenhånd. Så mens en smånertvøs mali-mo mann var hjemme alene med veslemalien for første gang, trasket jeg rundt på LIVING i Åsane (mulig dette var et merkelig sted å velge som utflukt, men...).


Da jeg kom fram til lampeavdelingen hang denne der og strålte. Fattig student som jeg var tok jeg et raskt overslag over finansene og spurte nærmeste ansatte om prisen. Lampen var nedsatt med 70% og den superhyggelige butikkmannen slo av enda noen prosenter ettersom det viste seg at noen av prismene manglet. Dermed ble lampen med meg hjem. Etter å ha skranglet avgårde i en pappeske i baksetet på bilen var det ennå flere løse prismer å feste, noe som viste seg å være et slit!!!! Den øverste delen på hver dråpe er nemlig det skjøreste, tynneste snodde glass... men omsider fikk vi spredd prismene rundt på lampen og nå henger den her og funkler. Den lager et deilig mykt lys i rommet, med masse stråler og "lysflekker" rundt på veggene og taket. Perfekt til et lillemalirom!



32 kommentarer:

joanna sa...

Lampen din var kjempe nydeleg og passa fint inn i på romet til ei lita prinsesse.

Det ligger ein award til deg på sida mi :O)

Ha ein strålande dag!

elisabeth sa...

WOOOOOW; FOR NOEN UTROLIG VAKRE BILDER!!!!!!!!!!!!!!!
Rommet lampen, lyset, fargene...sukk, det var godteri for øyne og sjel:))
Også var det jo en søt historie til...hihi:)
Jeg må nyte bildene en gang til, en....osv!

by Siv sa...

Så utrolig flott lampen var, for ikke å snakke om rommet til minien din :)
Må le litt av historien din. Husker selv første utflukt, og nervøs pappa hjemme hehe
*Siv*

Marianne sa...

Kjempekul lampe! Og så flotte bilder fra barnerommet, alltid fint mye fint å se i bloggen din : )
Hilsen Marianne

Vibeke sa...

Nyyyyydelig lampe!Bildene dine var super lekre :0)

Ønsker deg en fin dag!

My home is my Castle sa...

For en nydelig lampe....
Passer perfekt på rommet til en liten prinsesse... :)
Nydelig bilder

Ha en fin dag

Anne sa...

Vakker lampe som kaster vakkert lys for et vakkert barn :-)))

Og hvem klarer å motstå slike fristelser når en slikt tilbud viser seg??

Flott dag videre til deg.

Emmeline sa...

For en nydelig lampe;) Veldig spesiell og veldig fin! Koselig historie og som vanlig lekre lekre bilder. Det ser så deilig ut på det rommet, heldige lillemalien.

Må også smile fordi du smilte til og ikke av den anonyme kjøperen av Ektorpen på min side;) hehehe...

Det var på en måte litt morsomt og rart---spesielt fordi kommentaren var så kort! Ha en fin dag;)

Rosa sa...

Heldige veslemalien som har ei slik nydeleg lyskjelde på rommet sitt. Og ei søt historie bakom kjøpet :)

Eg har med tida innsett at du, som eg trudde var austlandsdame, nok ikkje bur så lange biten frå meg ;)

God veke til storemali og veslemali!

klem

Rumour has it sa...

That's a very special and nice lamp! That bedroom looks very pretty as well. Is it your daughter's room?

Trude sa...

Koselig lesning,nydelig lampe og flotte bilder...igjen. Stadig en av mine favoritter du... (",)

♥ H@rmoni ♥ sa...

Kjempeflott lampe til prinsesserommet! :O)

ENGEL sa...

nydelig lampe;)
flotte bilder;)og artig skrevet;)kjente meg igjen;))))

sa...

Nydelig og perfekt lampe til et barnerom, trodde ikke det fantes sånn på living, men eg ser nok ikke så godt etter heller....glemmer liksom å se opp i taket :)
Søt historie....jeg var faktisk på living selv første gang jeg var ute for meg selv etter fødselen, men det var den ved lagunen, næremere for meg det :) Skulle nok ha noe til barnerommet jeg også tror jeg, hihi
Klem fra meg

Maria sa...

Hvor er det bare en flot floooot lampe. Og sikke en dejlig historie der er bag. Jeg synes slet ikke det er mærkeligt at gå på interiørbutik som nybagt mamma :-) Hvor skullle man snart ellers gå, hi hi.

Jeg har lige set din mail i butikken. Skriver lige en mail til dig straks.

Klem Maria

Ps: hvor ER det prinsessetelt på værelset til lille-mali-moen bare lækkkert !

Anonym sa...

Det var en skjønn lampe, lurer på om de har den på Living ennå, hm... jeg kan ikke huske å ha sett den der eller andre steder, helt unik og veldig, veldig vakker!
Passet perfekt til rommet - det ble så sart og delikat på samme tid.
:)

☆Therese sa...

En herlig lampe ! Herlig herlig.

Også flotte bilder av den :o)

borghild sa...

Lampen var helt nydelig, og det ser det ut som om resten av rommet til lille-malien er også!;-) Jeg har også fått utfordringen, og skulle ønske jeg hadde en flott lampe å vise fram, men enn så lenge er det utrolig få lamper i dette huset, så jeg får tygge litt på den utfordringen en stund til før jeg bestemmer meg for hva jeg viser:-) Klem B:-)

Needful Friends sa...

skönt, skönt, skönt....

bare dejlige lamper og billeder.

;)

Vakkert Liv sa...

Nydelig lampe.
Ekstra kjekt når en gjør et godt kjøp :)

sandra sa...

ååååå, den var bare heeeelt perfekt i det rommet!!! for en flått lampe!! koselig historie da

Hulda sa...

Oi, for ei skjønn lampe! Den passa jo supert inn på rommet hennes også. Virkelig nydelig!

Anonym sa...

Goedemorgen,
What a nice story about the lamp you bought !
I think it fits perfectly in the nursery :) Have a nice week and greetings from the Netherlands :)
Janneke.

Trude sa...

Ja det er bare å gi lyd igjen vet du! Sengesettet ble faktisk sydd til den minste prinsessen her hjemme...lite med slikt her i huset pga mange bestillinger...men jammen hjalp det du, sovnet med en gang i kveld... Så kanskje mor må sy mange nye til alle arvingene...hi hi.,Vi høres igjen

ANETTESHUS.COM sa...

Hei, mali-mo! Denne lampa var nyyydelig!

Blir spennende å høre mer om kjøkkenplanene dine!?
Klem Anette

søte drømmer sa...

Så flott blogg du har! Lillemalirommet ser jo bare helt herlig ut, nydelige bilder:) Hi,hi det jo typisk oss damer det vettu når vi endelig har barnefri så drar vi i interiørbutikker!! Hva er vel mer avslappende enn å se på vakre ting til hjemmet, ikke vet jeg hvertfall. Jeg kommer gjerne tilbake på besøk hit, ha en fortsatt god kveld, klem Tone

fru vims sa...

kremt

skitten illeluktende duk ligger fortsatt i posen sin, har ikke hatt tid til å gjøre noe med den ennå....

vært mye å gjøre i det siste, åsså har jeg glemt det litt da, men er fint å ha noen som passer på meg ;)

utrolig flott lampe lillegullet har på rommet sitt!

så sart, men samtidig så flott!

BELLE BLANC sa...

The right Lamp for a princesse... and so beautiful pictures! Greetings Mira!

Blåbærpai sa...

For ei fin lita historie til lampe kjøp!
Så milde , gode bilder og nydelig rom som kler lampen mycket!!
Det er sånn god god stemning over dette innlegget!

☆Therese sa...

Hei igjen.
Det ligger en award til deg inne hos meg ;o)
Ha en super duper helg.
Klem

Tove sa...

nydelig lampe! Og et par timers fri, og reiser på interiørbutikk, hihi. Vi er nok mange her i "bloggland" som kunne funnet på noe slikt:) Rommet til Amalie ser så fiiiiint ut!!!

Brunkullan sa...

Men himmel så vacker lampa! Du vet möjligen inte vilket märke det är, och om den finns att köpa i Sverige?
Så fiiiiiin!

Susanne