23 mars 2009

Hestehov



Årets første hestehov fant jeg idag på en rusletur rundt hagen. Nå er det alvor: våren er her!!!! Hurra!
.
Det er litt travelt hos oss for tiden, vi har fulle jobbeuker og en lillemali som fremdeles hangler og skrangler med øreverken sin stakkars, så vi strekker oss i alle retninger for å få gjort det vi må...og da blir det mindre tid i Blogglandia. Oppussingen må klare seg selv og resten av huset bærer også preg av å være nedprioritert ;) I helgen hadde vi familiebesøk med noen nifse hybelulver i krokene og leverpostei på det meste av møbler. Hihi. Heimen er med andre ord ikke bloggbar, så da knipser jeg i hagen istedenfor ;)
.
Ha en flott mandag!

24 kommentarer:

Hulda sa...

Deilig med vårtegn! Denne hestehoven var nydelig - du har tatt bildene så fint. Jeg så tjelden i helga, og hørte den flotte lyden fra den. Det er vårtegn, det!

Miss.T sa...

Hehe...slik er det her også..Kaniner av det slaget man ikke vil ha : ) Kjekt at våren har kommet din vei også : )

Vibeke sa...

Herlig vårtegn :o)

Her har det vært knallvær i mange dager men jammen meg så begynte det å snø i kveld,hyyyyyyl!!!

Klemmer

Anne sa...

De første er de vakreste av dem alle.

Nina sa...

Det var den aller første hestehoven jeg har sett i år. Her er den ennå alt for mye snø til at de skal stikke de gule hodene sine opp, men det går fort nå som smeltingen har kommet ordentlig i gang da ;)... Å finne årets første hestehov er fortsatt like magisk!

Aina sa...

Hestehov er vår ja:-D
Har vasket sofatrekk for n`te gang så i know that feeling hehe...Hybelkaninene vises desverre litt vel godt når vårsola skinner, men skal ikke klage:0)

Stor klem!

mi-rachel sa...

så fine hestehov bilder.
jeg fant jammen meg mange sånne løvetann tuer ute i hagen en dag.
det er litt sånn kjedelig vårtegn.
håper ungen din snart blir skikkelig frisk!!

liven sa...

Nydelig hestehov:o)
Har ikke sett det ennå i år.....men har ikke vært noe flink å gå tur heller!! Oppdager ikke så mye når man bare setter seg i bilen vet du......

Ha en fin uke Mali-mo......og kos deg litt også innimellom alt:o)

hvorfor ikke... sa...

Næmmen nææææ! Hestehov...her er det fortsatt en halvmeter snø, godt og vel. Men de siste dagene har det minket veldig. Sola skinner og det drypper fra takene. og vet du vi spiste middag på terassen i dag! Ja, altså, dvs. vi har et glasshus der, da, som sola hadde varmet opp hele dagen, skikkelig sommerfølelse...bortsett fra all snøen på jordene utenfor...hehe! Unner alle en glassveranda, det forlenger virkelig utesesongen!

Var nedom og tok et stykke bløtkake med jordbær;) den så vanvittig god ut, MMMmmmmmm:)

Håper lilleMalien snart blir heeeelt frisk igjen, øreverk er noe herk...skikkelig vondt, også:(

Miamor sa...

Leverpostei ja...husker den tida...godt vi kan sile litt og blogge utenfra...ikke at jeg tror det er såå ille som du tror..og alle..jeg gjentar alle har det sånn innimellom.. har prøvd å fikse kursleder for silketrykk..men mulig det ikke blir før høsten... da har vi tid ikke sant..senere skal vi gjøre alt vi ikke har tid til nå..drømmer iallefall om det... klem ;)

Tulipa sa...

Vackert!

Har inte sett någon "live" ännu!

Kram mariette

Hem och Lycka sa...

Oo, underbart! Måste kika på "mitt" hästhovs/tussilagoställe om det är på gång.

kram

GAWO sa...

Nydelige bilder og deilig vårtegn.
God mandag til deg også :-)

ANETTESHUS.COM sa...

Ja, nå er våren virkelig i anmars, det er helt sikkert!! Heeerlig:)

Ha en fin dag! Håper lillemor snart er frisk og rask igjen! Jeg vet alt om dette med øreverk, lillebror her i huset har vært veldig plaget med øreverk, siden han var helt liten ... men dren gjorde underverker!!

Klem Anette:)

☆Therese sa...

Så nydelig bilder! Et herlig vårtegn det der :o) Har fortsatt ikke sett noe til Hestehoven her, men den dukker vel snart opp med sine lysende gule hoder.

Ja, det er ikke alltid så lett å få tiden til å strekke til. Skulle hatt flere timer i døgnet!

Klemmer

Den gode feen sa...

Så herleg med vårteikn!!! I Stavanger er det FANTASTISK vær i dag, og eg burde absolutt hatt fri, syns eg :) Men neida, det har eg ikkje.

Tusen takk for kjempekos kommentar som alltid :) Rekkverket anar eg ikkje korleis dei laga. Eg leverte ein teikning av korleis eg ville ha det om morgonen (til to snekkarar), og då eg kom heim frå jobb på ettermiddagen var det ferdig. Heilt herleg. Skulle me ha laga det sjølv, så hadde det ikkje vore like fint - det er eg bombesikker på. Og garantert ikkje like stabilt og stødig.

Det er heilt sant som du seier at Katvigdressane er ganske smale i modellen. Og så er dei ganske faste i stoffet, slik at dei ikkje er så elastiske heller. Den forrige eg kjøpte var rett og slett for trang i beina. Ikkje like fint når lubne bein tyt ut mellom knappane :) Og så vert eg alltid like usikker av dressane. Er det pysj eller er det dressar dei kan gå med på dagtid også? Alma hadde ein dress på i barnehagen ein gong, og då kommenterte ei anna mor :"Jammen, kommer du i pysjen du da?" Eg fekk heilt vondt på Almas vegne, hehe.

Nei, nå er det lunsj her. Klem

Blåbærpai sa...

VÅÅÅÅÅÅÅÅR!
:-D

@afjo72 sa...

Koselig med vårtegn :o)

Christine Louise sa...

Ja, jeg så også nyyydelige hestehover i Bergen i går :) Våren er kommet :)

In my house sa...

Ååååå, guuud så mycket fina foton du visar! älskar färgen på "panelen" här under! vad är de för färg eller lasyr??? Och tårtan,,, hmmm mums säger jag bara! =)

Kraaam josse

Angelique sa...

Hello!
On my blog i've received an award and I'd like to give one to you!! I love your blog. You are supposed to give 7 other blogs the award and share 7 things you love with us!!

MeyBiMe sa...

:-D HYBELULVER :-)
Utrolig bra...er det mulig å få se en slik eller ????
Kanskje jeg kan ta en rask titt rundt meg selv her...og HJELP...jeg tror jeg ser en slik en allerede :-D
Flotte bilder :-)

Landcharm sa...

Hestehoven er vakker, siden den ikke har så stor konkuranse ennå.

Mitt hvite hus sa...

Herlige vårtegn...så synd du kastet oliven treet ditt. var faktsik på nippen til å gjøre det jeg også..Men pga av det er tarvle dager har det ikke blitt gkort.. så jeg er glad for det nå=)
Håper lille frk blir frisk igjen snart=)

Klem kerstin