17 oktober 2010

høstonn




Det ble plutselig en liten pause i innleggene herfra, det var ikke planlagt men dagene har rett og slett løpt litt fra meg i det siste. Mannen jobber mye borte for tiden, og jeg pendler mellom jobb og massevis av svangerskapskontroller og undersøkelser på sykehus og hos spesialister. Godt å føle at vi blir nøye fulgt opp iallefall. Men med travle dager blir det mindre tid til å slappe av med blogg ;)

Idag har vi hatt høstonn i hagen her. Sammen med min lille hjelper i rosa har jeg plantet 212 påskeliljeløk under det store morellebærtreet. Neste helg tenker vi å spe på med blå scilla, snøstjerneløk og gjerne noen krokus. Håper vi får til en flott blomstring der til våren. Siden treet er utsikten fra to av kjøkkenvinduene så kan jo den (forhåpentligvis) fine blomstringen nytes innenfra også ;)

Staudene i de to jernkrukkene ved inngangsdøren er satt til vinterlagring i kjelleren, og høstblomstene kom på plass sammen med litt pynt lillemalien valgte ut på hagesenteret. Og det beste av alt, mens vi koste oss med dette bar flinkeste mali-mo mannen inn alle hagemøblene og ryddet hele kaoskjelleren i tillegg. Herlig!

Ønsker alle dere koselige bloggevenner en kjempeflott uke og må igjen få takke dere så veldig masse for alle hilsener her hos meg ;) Skulle ønske jeg hadde tid til å besøke bloggene til dere alle sammen og legge igjen noen ord, men så var det tiden da. Dere skal iallfall vite at jeg blir veldig glad for hver en kommentar!

Akkurat nå skal bena på bordet og jeg skal kose meg med hjemmelaget soppsuppe, nybakte rundstykker og søndagskrim på tv. Stearinlys, fyr i peisen og malende katt i sofaen...god søndagskveld!



26 kommentarer:

Alberte sa...

Herlig innlegg!

liven sa...

Jammen har dere vært flinke!!
så masse løk dere har plantet....kommer til å bli et syn til våren :o) Har alltid planer men "detter litt i do" etter sommeren....har fått reddet georginene i hus idag da :o)

Ha en fin høstuke Mali-Mo

Anonym sa...

kanskje jeg også jeg skulle plante løk?? Det er så rart, slike ting blir så anneledes her, eller kanskje det er bare jeg som har rare venner - men kan ikke huske jeg har hørt noen nevne de har plantet vårløker de siste 15 åra - her til lands...

Jannicke sa...

ja, løkplanting er så lurt! nesten som en skatt i jorden, som plutselig dukker opp til våren :o) jeg plantet masse i fjor, men pga den usedvanlig harde vinteren kom det ikke så mye opp. Prøver igjen denne høsten også... :o)
Godt du blir fuglt tett opp... sikkert veldig trygt og godt for dere alle :o)
Høstklem til deg. J.

elisabeth sa...

herlig - fin uke til deg også.
Gratulerer med nytt under på vei:-)

victoria (huset i byen) sa...

Herlig innlegg og herlige bilder♥

Tulipa sa...

Har läst igenom flera av dina inlägg nu och det är så fint... Du är så bra!!!

Lycka till med allt!

Kram Mariette

Stines Hjem - Livet på landet sa...

Så koselig å høre at alt er bra...
Veldig koselig innlegg også! Ser for meg en vakker hage til våren :) Og mye annet vakkert♥

Tina sa...

Å høres ut som det blir lekkert hos deg til våren, så koselig når det spirer og gror! Håper du får en fortsatt fin høst. Ja kaoskjelleren har blitt ryddet her i dag også, (det er deilig det ja!) vi kjørte bort ei skuff på traktoren og brente det rett og slett opp. Helt sykt egentlig, men nå har jeg spart på alt til barna i 12 år, og vi har rett og slett ikke plass! Fin fin søndagskveld videre til deg! Klæm

ELLEMELL sa...

Så utrolig koselig det var utenfor på trappa hos deg da:)

Godt å høre at dere får god oppfølging i svangerskapet- gir en ekstra trygghet!

fin uke til deg også!
klem ellemell

Teola sa...

Hei!

Det hadde vært så gøy om du kunne vise frem noen plagg du har laget til lillemalien :)

Hilsen Thea

Trefemtien sa...

Så fine høstbilder:)

Vi har bestilt dørene fra:

A/S TREVAREN v/Arvid Aarethun
Tlf: 57 66 61 08
mailadresse: atre@online.no

Arvid har tegnet dem etter noen bilder av gamle svenske dører jeg har sendt ham på mail. Han har også laget de nye vinduene våre. Vi er superfornøyde:)

Cathrines Kreative Hjørne sa...

For en søt liten hjelper da! Og så flink du har vært til å plante løk - det var litt av et antall! Det blir sikkert et vakkert syn til våren!

Ha en fin uke!

Klem Cathrine :-)

Karna sa...

Gratulerer så mye med ny baby i magen....og MASSE, MASSE lykke til....

Koselig å ordne litt i hagen, og ikke minst få plantet litt vårløk...bra dere gjorde dere ferdig før vi fikk en skikkelig høstmandag....brrr....

Haust sa...

Åh - koseleg! Eg har planta krokus i plenen i år, scilla i fjor. Kanskje burde eg smelle til med nokre påskeliljer også? Fine er dei i alle fall, når dei står og lyser på markane om våren!

God måndag! :)

Et hus i en hage sa...

Oj oj dette må bli ett fantastisk syn til våren!! Så flink!
Kjempe bra du blir tett fulgt opp nå! Man trenger det etter en traumatisk opplevelse!
Lykketil så lenge;-)
Klem Tone-C

Mia sa...

Herlige høstlige bilder! Og oioioi, sååå mange løk dere har plantet da... jeg har også hatt store planer om å plante flere løk, men du verden så fort høsten har kommet (og gått...?) og snart vil bakken her hos meg være frossen. Takk for at du minnet meg om det! Og jeg gleder meg til bilder fra blomstringen din til våren.

Takk, snille søte Mali-mo, for dine gode ord i forbindelse med "blogg-jubileet" mitt! De setter jeg stor pris på, skal du vite. Og bloggen din den er en av mine favoritter, vettu!

Unknown sa...

Så godt og få jobbet litt i hagen, og herlig når lillemor er med ♥ Blir sikkert mange flotte blomster og masse flotte farger til våren når løkene spirer, så kos:)

Ha en herlig Mandag!

Klem Line

Whitebite sa...

hei!
Ville bare si at jeg har lånt bilder fra deg på bloggen min. Det er ifht et innlegg om interiørstil. Litt usikker på om regler og lover ifht slikt, men jeg har selvfølgelig linket bildene til deg.
Dersom du har noe imot dette så sletter jeg dem på et blunk!
eeelsker bloggen din!!
Linnea♥

Jorid + NOE Blog sa...

Så deilig! :) Herlig med høst og pussel i hagen.

Så godt å høre du blir fulgt opp!! :)

Ha en fin kveld!
klem Jorid

PS: Oppdater blogglisten din ved å fjerne Noe på Hjertet ♥ og legge til www.joridkvam.com på nytt :) Byttet bloggplattform vet du, så hvis du ikke gjør det blir det ikke oppdatert. Takk ;)

silje-sin sa...

Hei:) Nydelige bilder!
Kanskje lillemalien kan komme hit og kurse ungene mine i rydding?:) Ikke fikk vi rydda i dag heller, Augusta har feber, så da ble det film og sofakos. Ang barnerom har vi tre soverom og loftstue oppe, og planen var å gjøre om loftstua til barnerom, men jeg håper vi kan beholde den. I tillegg er det dobbel verandadør og to vinduer der, så den er lite egnet som soverom. Innenfor vårt soverom har vi en garderobe, og drømmen er å gjøre om den til rom! Men da må vi ha et oppløft for å få vinduer, så vi får se an pris og om det er mulig:)
Vet dere kjønnet på babyen? Vi skal på ultralyd igjen 10.november, men jeg har virkelig på følelsen at det er en gutt:) Vi får se:) Håper formen din er bra! klem fra silje.

ralfefarfars paradis sa...

Så flinke dere er- og mannen din er jo helt super som rydder fra loft og til kjeller- eller i alle fall kjelleren!! Her er det litt for mye rot rundt omkring- men vi må snart begynne å sortere litt. SÅ fint det ble i de urnene- det er stusselig på trappa her nå. Det høres bare fantastisk ut med all den løken dere har plantet- og scillia (?) den blå- sprer seg jo også ganske lett har jeg fortstått. Takk for gode ord fra deg- det varmer;) Det ble ikke tur på oss i helga- men vi tar en liten avstikker i morgen med en overnatting på hotell. Godt med litt luftforandring;) Håper alt er så bra som det kan være med deg og dine. Klem fra meg.

Madame Morell sa...

Det blir fint hos dig på våren då du får se det du nu har planterat. Ja lägg nu upp fötterna på bordet och vila och mys. Snart blir det mindre vila för dig,,,hihi.
Jessika

Line fra huset på landet sa...

Godt å ha litt hjelp:) sukk..kunne ønske jeg kunne plante noen løker jeg òg. Men valpen her graver og graver. Etter hva er det ingen som vet.. antagelig ikke den selv heller :o) Så, da får løkene vente med å komme i jorda til valpen har blitt litt større..og kanskje har lagt bort slike uvaner. Hehe..selv om jeg ikke tror det blir med de første årene desverre. Jaja, ikke annet enn å ta det med et smil, tørt sådan;)
Klemmer fra Line

Magdalena sa...

kosleige utebilder!
gratulerer som gravid igjen.. godt at du blit fulgt tett opp!
man nyter ikke et svangerskap etter det som skjedde med deg, det blir mer en jobb å gjøre!

tenker utfra meg selv, mistet et barn tre uker før termin i placentaløsning. svangerskapet etterpå fikk egg trygletmeg til å væreinnlagt å obsposten for gravide i 4 uker, og avtale om keisersnitt da det var 5 uker igjen til termin, var livredd for atdet samme skulle skje igjen...

men det går helst bra,- som sagt godt du er i gode hender,- lykke til...

love lives in the kitchen sa...

i love these pictures!
have a sweet day!
justyna