21 oktober 2010

lyspunkt


Elektrikeren har vært her og ordnet opplegg for den nye lampen til gangen / trappen/ tv stuen. Og vi klarte omsider å bestemme oss for en lampe! Lampen kjøpte vi på denne koselige interiørbutikken her i Bergen (litt helt usponset reklame!).  Den er fra Lene Bjerre og jeg synes den ble kjempefin her i trappen, ikke for stor og ikke for liten. Jeg var litt usikker på om det ble nok lys her med bare en lyspære, men det viste seg å holde i massevis ;) Et skikkelig lyspunkt rett og slett!

Ellers er det litt slitsomme dager for tiden, jeg mer eller mindre bor på sykehuset mens de tar utallige prøver og undersøkelser. Det er jo gjerne slik at jo mer man leter etter potensielle risikoer og mulige avvik fra normalen, jo flere finner man. Jeg er derfor sykemeldt på fullt i foreløbig en uke, mens legene gjør jobben sin.  Selvsagt synes jeg det er flott at vi får en god oppfølging, men det er likevel fryktelig tungt psykisk å være så utrolig bekymret hele tiden. Jeg fortsetter med å krysse fingre og tær og alt jeg har for den lille babygutten vår og forsøker å holde fast på håpet om at alt vil gå bra. Akkurat nå skal jeg straks opp på sykehuset igjen, mens ettermiddagen idag skal brukes til koselig babybesøk hos en venninne som har fått en liten datter ;) Er snart tilbake med bilder av et nytt prosjekt her i huset! (vi har jo så få på gang fra før...hihi ).

Ha en flott dag alle koselige bloggejenter!

45 kommentarer:

Tove sa...

Hei hei
Nydelig lampe. akkurat etter min smak.
Håper virkelig det går bra med deg og den lille skjønne babyen.
Nyt dagen så godt du kan
Klem Tove

Hege sa...

Skjønner godt at det er slitsomt å være bekymret så lenge. Alikevel er jeg gla du får tett oppfølging, og så håper jeg den lille gutten klamrer seg fast og at dere snart kan glede dere over en frisk lillebror :)

Lampen er nydelig, jeg kjenner jeg blir rent misunnelig.

Og du - kjør forsiktig idag, det er glatt på veiene her :)

Mia, New Room Interior sa...

Nydelig lampe!! :-) Ha en fin dag! Nyt! Klem

kjersti sa...

Uff, så slitsomt at man må gå å fokusere på alt negativt hele tiden... Skjønner at det går i bølgedaler når man lever i uvisshet, men du bekymrer deg helt sikkert unødig skal du se...
Lille prinsen din skal nok bare teste ut mamman sin litt, tror du ikke...?;)

Nydelig lampe:)

God klem fra meg

Anonym sa...

huff - kan se problemstillinga de
Du skal se det går så bra så!!
Håper du klarer å nyte innimellom det som skjer inni deg - og at all oppfølging ikke dominerer HELE svangerskapet - OG at det blir til slutt BARE posetivt!!!!
Lampen var nydelig!!!!

Hulda sa...

så fin lampe, nesten som snøkrystaller. Vakkert! Håper alt går bra med svangerskapet.

Pia sa...

Skjønner ta det kan bli et slitsomt svangerskap...Men du får trøste deg med at du er i de beste hender, og du får god oppfølging! Masse lykke til!

Elin sa...

Hei:)

Skjønner du blir sliten av alle bekymringer ja...stakkars deg!!
Masse lykke til i dag og dagen fremover:)

Klem Ea

Pink lady sa...

Herlig lysekrone!!

Jeg krysser alle fingrene for deg og den lille babyen i magen din:)

Klem Pink lady

Villa von Krogh sa...

Veldig glad på deres vegne. Hold ut. Dette går bra skal du se...

Klemmer fra Anine

krinkelkroken sa...

Kan godt forstå at du er bekymret I, er glad for at dere får så god oppfølging, går nok fint med den lille og snart har dere en nydelig liten baby i hus.

Skjønn lampe , alltid kjekt med kjøp man er godt fornøyd med:)
Nå må du prøve å ta det helt med ro, nyte magen og kose deg:)
Klem

Stines Hjem - Livet på landet sa...

For en flott lampe!! Virkelig fin, og passer perfekt i gangen..fikk lyst på en selv.

Fint at du blir fulgt opp så bra da. Skjønner at det kan bli slitsomt også, når man venter på svar etter alle prøvene....

Ha det fint, og rug på den lille :)
Det SKAL gå bra!!

Klemmer fra Stine

Hege sa...

Sender en klem jeg:-)
Hege.

Jannickes Hjemmekos sa...

Hei
Det var en nydelig lampe og den gir sikkert et veldig fint og mykt lys.

Så spennende med den lille babygutten dere venter. Det er klart at det blir endel ekstra i dette svangerskapet med tanke på lille Wilma. Jeg hadde ekstra oppfølging da jeg gikk gravid med yngste pga mitt barn nummer to er funksjonshemmet. Husker godt usikkerheten og tankene jeg hadde da fødselen nærmet seg. Stor var gleden da jeg fødte en frisk og sunn jente. Det er godt at dere får ekstra kontroller og blir godt ivaretatt. Ønsker deg fine dager. Klem fra Jannicke

Unknown sa...

Nydelig lampe!
Huff, stakkars derem, kan ikke være godt og gå rundt med stadig bekyring for den lille gutten deres... ♥ Men kjempeflott at du får god oppflging:)
Prøv og kos deg så godt du kan og nyt magen din:))

Mange klemmer fra Line

Jorid + NOE Blog sa...

Så nydelig lampe :) Den ble perfekt kan jeg tro!
Håper det går bra med deg og den lille babygutten <3 Jeg tenker mye på deg!

Godklem JOrid

Ramme Alvor sa...

Nydeleg lampe! og krysser fingrar for at du skal få eit fint svangerskap utan for mykje bal :)

Klem!!!

Et hus i en hage sa...

Ja Lene Bjerre har mye fint!! Ingen tvil om det!
Skjønner godt at dette er psykisk slitsomt, hadde det litt på samme måte med min yngste, men det gikk veldig bra til slutt!
Så igjen lykketil!
Varm klem Tone-C

DUNNISMoR sa...

Hei!
Vakker lampe!
Har vore nokre gongar innom den Interiørbutikken og der har dei jammen mykje fint:)
Høyrest slitsamt ut med alle dei kontrollane og all bekymringa, men må samstundes vere godt å få god og tett oppfyljing.
Vonar alt går bra til slutt:)
Ha ein fin dag!

☆Therese sa...

For en herlig lampe!! Den gir sikkert et flott lys.

Krysser fingre og tær for dere her også. Flott at de tar godt vare på dere, selv om det er slitsomt også.
Det skal nok gå bra :O)

Stor klem fra meg

Jannicke sa...

åå, som jeg likte den lampen! Er på jakt etter en sånn type litt rund lysekrone hvor man ikke ser pæren så tydelig.. mulig må jeg herme.. ;o)
For en påkjenning dette må være for deg. skal tenke på deg, og sende masse positiv energi..
God klem fra J.

Johanne Brekkevold sa...

Vet hvordan du har det, det er vanskelig komme bort fra de tunge tankene. Jeg har ikke så mange uker igjen, men vet ikke om jeg skal tro at lillegutt er i skjønneste orden før jeg får sett ham. Jeg håper du har noen gode dager innimellom , de hjelper på de tunge som kommer. Jeg har beskrevet litt hvordan jeg har det på bloggen, kan være det hjelper å lese.

Til lillegutt i magen din: Voks deg stor og sterk lillegutt til Mali-Mo familien! De lengter sånn etter deg.

Masse omtanke og klem til deg! Husk at de er ikke feil å være borte fra jobb om tankene er et annet sted, lillegutt og du er 1 prioritet!

ELLEMELL sa...

Det må være kjedelig å gå sånn på vent... Men allikevel bra dere får en god oppfølging!:)

sender gode varme tanker i snøkaoset idag!
jeg elsker det jeg da:)
klem ellemell

cissemosse sa...

Tenker på deg masse, og håper inderlig det går bra denne gangen!
Lampen var kjempenydelig!

Loise sa...

Nydelig lampe, ett lite smykke for gangen. Ønsker deg masse lykke til med den gjenstående tiden til lillegutten er klar for verden. Er så slitsomt å gå rundt sån, godt du og den lille får oppfølging men er nok ikke så lett å koble ut. Ønsker deg og dine en fortsatt fin dag:-)

Madame Morell sa...

Finfin lampa. Ska bli spännande o höre vad det är för liten filur som snart kommer ut.
Jessika

Vibeke sa...

knallfin lampe!
-
krysser fingre og tær for dere jeg også kjære mali-mo...du er ofte i mine tanker..

varm klem

Anonym sa...

Vær ikke bekymret for noe! Da kommer ALT til å gå bra! Lykke til!

Heims verden sa...

Du er så herlig:) Tenker på deg og håper med hele mitt hjerte at alt vil gå bra denne gangen:) Du er god!

micano sa...

kjempefin lyskrone! :-) håper alt går kjempefint med svangerskapet!

Monika sa...

varme klemmer
tvi tvi ;)

Henriette sa...

Må berre innom og ønske deg alt godt! Tenker ofte på deg:0)

Klem:0)

snippen sa...

Godt lampevalg! Kjempefin! :)

solstrands sa...

Hei. Flott du likte lampen! Og takk for gratis reklame. sporet noen klikk tilbake hit i dag.
Håper alt ordner seg med deg og den lille.

thea.e sa...

Flott lampe. God helg!!:)

livet på kvasseberget sa...

kjempe fin lampe du hadde der:-)
nå har jeg sittet å lest på bloggen din og har liksom ikke klart slutte, en utrolig fin blogg du har, jeg har både ledd og felt noen tårer..
Ønsker deg lykke til med svangerskapet, du så fantastisk ut!

ha en herlig kveld og helg.

Klem fra Kine

Rosa sa...

For ein fantastisk fin lampe! Håpar alt er bra med den vesle prinsen i magen, og at du innimellom får tid til å kose deg med magen òg. Store varme klemmar frå meg

NIB sa...

Å, Mali - mo - jeg har jo ikke fått gratulert deg en gang!! tror du annonserte nyheten når jeg var i sydenland jeg, også har jeg helt glemt å graulere. Er så utrolig glad på dine vegne!!:)

Kan til en viss grad kjenne meg igjen i bekymringene dine, ift jobben min på nyfødt intensiv. for meg var "normalen" at babyer er for små eller syke, jeg klarte ikke å forestille meg at jeg skulle få et friskt barn.
Dette oppleves jo hundre ganger sterkere for deg som har vært igjennom det du har.

Ønsker deg dager fremover hvor du klarer å senke skuldrene og glede deg over det lille nurket i magen uten alle "tenk om" og "hva hvis".

Takk for at du deler så åpent, det er så godt å komme inn her til deg.

STOR klem,
ann helen

Anne (Moseplassen) sa...

Uff, gode tanker sendes til gutten din, håper det går godt med han, og at det ikke er noe å bekymre seg for.

Lykke til!
Og gratulerer med ny gørrlekker lampe!

Krusedull sa...

Hei! Godt at du har lyspunkt, og å vite at du er blant "oss som har verdens snilleste mann" nå når det er så mye som foregår!! Sender masse gode tanker! : )

ralfefarfars paradis sa...

Lampen passet såå godt inn- og jeg er så spent på gulvet i gangen- det kommer til å bli helt fantastisk!!
Det er ikke så lett å la være å bekymre seg- det sitter jo i kroppen. Men jeg håper at all oppfølging vil gjøre at ingenting blir overlatt til tilfeldighetene- tenker på deg.
Klem fra meg;)

Hem och Lycka sa...

Vacker lampa!

Förstår att det måste vara fruktansvärt jobbigt med alla kontroller och all oro men du ska se att det går fint denna gång!

kram

ANETTESHUS.COM sa...

Hei, Mali-mo! For en flott lampe!! Ligner vår kontorlampe;) Nesten lik, tror jeg;)

Vet du; kom plutselig på at du hadde et spørsmål om Jotuns nye maling for en stund siden - stemmer ikke det?! Huff, det går litt i ett for tiden! Har ikke brukt malingen mer enn på noen småprosjekter, men den er superlekker! Anbefales;)

Håper alt er bra med deg? Forstår godt det nesten er umulig å ikke bekymre seg til døde denne gangen ... Men vi må allikevel håpe og tro at dere snart skal få bli kjent med en sunn og frisk liten Lillebror:)

Klemmer
Anette:)

Tove sa...

Hei hei
Tusen takk for at du besøkte meg og min blogg.
Bare innom for å si at stolen er en Jennylund stol fra IKEA. Akkurat passe str til lesekroken vår.
Nyt denne dagen
Klem Tove

Sessan ☆ sa...

Åhhh den var vacker den lampen!!

Den skulle jag gana haft i vår gang/tv stue en dag som vi fått renoverat där.
Vi har bara såna stygge platte opp i taket varianter, som jag inte alls tycker om. Men så liker jag inte noe i vår gang & tv stue nede....

Vi skall ha elektriker på fredag för att få ett stick till på vaskerummet & så skall vi äntligen efter två år få ny dimmer som passer till motorn (eller vad det är) i vår fina ljuskrona från Zanz.... Den går knappt att ha tente, för det durer så irriterande högt.
Så skall vi få utebelysning på baksidan & uppe på vår balkong på framsidan.

Har skall vi laga lys i mörkret *haha*

Kram finaste hjärtat