12 desember 2010

Julekalender 2010: juletre






Et lite juletre har kommet på plass på rommet til mali. Hun fikk eget tre for første gang ifjor, og det blir nok en av våre tradisjoner. Pynten på dette treet er stort sett hjemmelaget, og dessuten helt uknuselig og ufarlig. Jeg våger ikke ha pynt i glass som kan knuse, treet blir nemlig pyntet og repyntet opptil flere ganger for dagen. Juletrepynting er nemlig kjempegøy for en fire år stor pyntejente;)

Både lillemalien og jeg har kost oss med å lage pynten til treet på vårt lille juleverksted. Ifjor laget vi små fugler og engler i stoff og tyll, du kan se dem her. I år har vi laget glansbildepynt av noen rester jeg hadde liggende, etter inspirasjon fra et gammelt Vakre hjem og interiør og denne flinke jenten.

Julesko er kjøpt inn, en ting mindre på huskelisten min ;) Disse er fra Bisgaard, i mykt gullfarget skinn. Sålen er også av skinn, med myk gummi under, så det er egentlig tøfler. Absolutt for innendørs bruk, men helt perfekte for en liten mali, som gjerne bruker gullsko både sent og tidlig ♥. Tilbake imorgen med vår lille Lucia!



18 kommentarer:

Barbros lille atelier sa...

Så koselig med eget juletreet på rommet:-) Og så fint pyntet! Tenker dette er stas for en liten jente. Jeg husker jeg var kjempestolt da broren min og jeg - som de eneste i gaten - hadde juletre på rommet. Selv om det mest skyldtes at min mor ikke ville ha den fine glanspapirpynten vår hengende på juletreet i stuen, hi, hi:-)

Lottemora sa...

Så utrolig søtt!


Ønsker deg en fin uke

Lotte

Ramme Alvor sa...

Vakkert!

Nabou sa...

très beau !!
bonne journée

thea.e sa...

Nydelige bilder. Så vakkert og stemningsfullt lys. God uke til deg:)

bea-cici sa...

<3

mi-rachel sa...

så koselig med eget tre.
ser for meg at treet kan ble repynta både titt og ofte:)

Unknown sa...

Such a sweet christmas tree.
I love the way you made your home.
Gosha skorupamarzen.blogspot.com

Helen sa...

Så koselig, skjønner godt hun liker å ha sitt eget tre på rommet. Søte sko.

love lives in the kitchen sa...

i love this christmas tree! so beautiful and simple!
thank you for sharing and wish you a sweet day!
justyna

Datt sa...

Aaaw, der var det søteste juletreet jeg har sett i år altså!! :D

Anonym sa...

Kjempekoselig :)
Gleder meg til Lucia-innlegget ;)

Klem fra Milla

PIONPIA sa...

Nydelig tre, og ikke minst søte sko!! Hilsen ei som eeeelsker sko -og gull....
klem

victoria (huset i byen) sa...

Så herlig med et eget lite juletre, det skal frøkna også få når rommet hennes en gang blir ferdig... og nydelige små gullsko
klem victoria

Piulfen sa...

Utrolig søt lite juletre. Koselig med tradisjoner og dette var jo en fin trasdisjon.

Lisa sa...

Vilken otroligt söt julgran! Vad smart med lätt pynt som lätt kan flyttas runt, för det är populärt här hemma med :) Du får gärna visa/berätta hur du gjort det fina pyntet med änglabokmärket (och tylltyg)! Superfint!

Den gamle stil-de svunne tider...VINTAGE sa...

ÅÅÅ du har så mange nydelige innlegg nedover her, herlighet jeg bare kooooser meg med dine bilder alltid og suuuger til meg all inspirasjon som det går ann å få !

Haust sa...

Så fint pynta det er på barnerommet! Aldeles nydeleg og stemningsfullt!