12 mars 2011

bambi






Som så mange andre har også jeg blitt begeistret for de fine tingene fra by nord. Desverre er mye av fristelsene et stykke unna det lommeboken min tillater av utskeielser (sparer til nytt gulv i midtstuen), så da må man jo finne på rimeligere løsninger for å få et snev av dansk tøff stil i huset. Jeg har klippet til et rimelig kjøkkenhåndkle og sydd på et hvitt bakstykke med innfelt glidelås. Deilig myk dunpute inni, og vips! Der var det en bambi i stuen. Syns det var flott med det grafiske uttrykket i puten mot den gamle snirklete gullstolen og det myke saueskinnet. Det ble bra, eller hva syns dere?

Akkurat nå er illemalien igang med å lage til teselskap i kroken sin på kjøkkenet. Tidligere idag gjorde vi ferdig all handling, jeg har fått unna etpar tonn klesvask samt dagens vanlige plukk-opp-og-rydd runde, og mali-mo mannen er ute og kjøper gipsplater til lillebrorrommet. Når han er tilbake skal vi ut og nyte ettermiddagssolen i hagen (nesten vår!!!!) sammen med en liten sjokoladekjekspicnic ;) God lørdag til dere alle! 





34 kommentarer:

Anonym sa...

:) ble råflott !! og hvorfor bruke en formue på et trekk man kan sy selv :)) du er flink!!

god helg til deg og dine :))

BO sa...

SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ fiiiiin! Eg òg vil ha! Kjøpte nesten i går ein sau i Ølen -der var dei faktisk ikkje så dyre!!! :-)
Klem klem til deg og dine

K@ri sa...

WOW! Den ble lekker :-)
God helg og vakre tanker fra K@ri*

ralfefarfars paradis sa...

For å være helt ærlig- så er jeg ganske sikker på at jeg ikke ville ha sett forskjellen på en "ekte" pute og din pute- for du gjør jo ting så fint;) Vi har også sol i dag--men det er litt for mye snø;) Gleder meg til å følge med på rommet til lillebror- det blir såå fint;)
Jeg skal være på utkikk etter kjøkkenhåndklær selv- så kanskje det blir noen amatørputer i sofaen etterhvert- de har noen kjempefine linputer på åhlens nå- og jeg bare går og venter på at de skal komme på tilbud;)

Mamsens hus sa...

En fin blogg med vakre bilder. Legger meg til som følger. :)
Ha en fin dag!

ide-puffen sa...

I alle dager. Jeg ser ikke forskjell engang. Tror din ble finere for du har laget den selv. SMART.
Kos helg videre
Klem
Randi

RosMari sa...

Så lurt! Nå er det bare å jakte på kjøkkenhåndklær og finne frem symaskinen. Ha en fortsatt fin helg!

umulie sa...

Så kjekt! Håper dere har hatt en fin sjokoladekjekskosestund ute i hagen!

ha ei fortsatt fin helg!

Heims verden sa...

Mitt budsjett tillater ikke akkurat helle så mye fra dem, men utrolig stilig det er. Ble kjempefint med den puten:D

Ønsker deg og dine en herlig lørdagskveld!

Huset på terrassen sa...

Utrolig lurt og ble fantastisk bra :) Liker også veldig godt motivene fra By Nord, bare synd det koster litt...skulle gjerne hatt dine sy egenskaper... :)Ønsker deg og dine en fin lørdagskveld! Klem Linda

Anonym sa...

Det ble helt knall!!!

Ida sa...

KNALLFIN!!!
Jeg må få fingen ut å handle ett slikt kjøkkenhåndkle selv! Jeg vet ikke om jeg spurte deg sist, men jeg kan jo spørre i samme slengen her ;-D Du har sikkert svart når jeg tenker meg om.. hehe.. men husker du de lyslyktene med peace merket på, tine k? Hvor kjøpte du dem? Og disse kjøkkenhåndklene da.. hvor i Bergen finner jeg dem?

Ha en kjempefin helg! Og du.. nyyydelig kjøkken! Er så misunnelig på den disse midt i kjøkkenet.. kikket rundt etter ett sted her jeg kunne hengt en opp.. men jeg er redd det får bli med tanken.. hehe.. trenger en smuuule mer plass ;-D

Klemmer fra Ida

Duse Pasteller sa...

Så fine bilder!
Heldig du, som har peis! *ønsker meg*
Gratulerer med kjøkkenbilde i Bildegalleriet hos Nib! Virkelig fortjent, og ingen overraskelse;)
Ha en finfin helg!
Janni:)

Anonym sa...

Først må jeg gratulere deg med bilde hos Nib :D
Og så må jeg skryte av puten din :)) Ble utrolig lekkert!
Takk for tipset!
God Helg!
Klem fra Milla

Stines Hjem - Livet på landet sa...

Ååå, så nydelig! Elsker stilen din, med en god miks mellom glamour og rustikk natur :)

Hjemmekjær sa...

Ble knallfin! Det er et godt tips! (Om man da bare kom over en butikk i nærheten som solgte disse håndklærne...;)

Syns du har det virkelig virkelig fint! Liker godt når det er nye innlegg fra deg!

Ha en fin kveld!

hobbyvimsa sa...

Nydelig!!!!

Ha en fin søndag!!

Klem Linda:)

Martes atelie` sa...

Puten ble kjempelekker og var prikken over i`en.
Nå har jeg mottat lampen fra deg....med verdens søteste kort;)
Tusen takk!!

Marte

Hanne Mette sa...

Så fint det ble! Passet perfekt i stolen.
Ble helt betatt av kjøkkenet ditt i innlegget under her også. Huska midt i rommet er bare helt herlig!
For noen heldige små. :)

Anonym sa...

Kjempefin ble puta di
Lur ide..

Ønsker deg ei god uke:-)
klem Marianne

Torill sa...

Lekkert!!! Så lurt å bruke eit kjøkken hankle!
Kjempekoselige bilder:)

Ønsker deg ein fortsatt fin søndag:)
Klem♥

snippen sa...

Så tøfft! Flott uttrykk!

Mikkili.com sa...

Wow, really beautiful. What a wonderful idea to use the tea towel with the deer as a pillow cover. Thanks for sharing this with us.
Mikkili.com

Tomines hjem sa...

Haha!!!! Din flinkis, gjett om jeg knabber den ideen der! Jeg synes putene er rådyre( hehe... Hvor morsom er ikke jeg????hoho) men jeg kjøper altså IKKE så dyre puter, men gjett om jeg nå kjøper håndkle!!!

Happy søndag skatt... Og suss til lillebror, lille malien og når vi sender kyss til farmor i himmelen i kveld, så sender vi et til wilma også... Vi pleier av og til og ta med wilma, Og håper det er greit.. Klem søte deg...

Unknown sa...

Herlig pute med reisdyr på....jeg liker den grafiske stilen så godt.
klem...Ellen

Monica sa...

Kom over bloggen din via ralfefarfars paradis, og vil gjerne følge deg videre. Et nydelig hjem dere har:)
Smart å sy den puta selv da :)

Anne på landet sa...

Tusen takk for koselig kommentar:O)

Du har jo en kjempespennende blogg!
jeg er så ny i blogg verdenen at jeg oppdager litt og litt:O)
Her vil jeg følge med!

Klem, klem.

Nanna sa...

Det där blev riktigt snyggt!! ser ut som en bild tagen ur en inredningstidning! Me like!

Vildrosehaven sa...

Du har en vakker blogg, du! Jeg ble så rørt av historien om lille Wilma, du skrev veldig vakkert om noe så uendelig trist. Ønsker dere alt godt med lille Malien og Lillebror. Har lagt meg til som følger av bloggen din og titter nok innom igjen!

Tones lille interiørhjørne sa...

er det by nord kjøkkenhåndkle?? skikkelig stilig!!! Flink er du!

Klem

ANETTESHUS.COM sa...

SÅ smart! SÅ flott!

klem klem
ANETTE:)

Unknown sa...

Hei:)

Nydelige bilder, herlig blogg:))

Legger meg til som følger.

Ha en fin dag videre - Beate :)

Unknown sa...

Så utrolig smart! Nå ble jeg virkelig imponert.. :)

Mari-Ann sa...

Hei!

Jeg er nysgjerrig på hvilket merke den vedovnen din er fra?? Skal bygge hus og trenger vedovn-syns din var akkurat slik vi leter etter!

PS Du har en super blogg!!!;)