07 mars 2011

kjøkkenbilder






 


Her regner og sludder det verre enn verst idag og våren virker fremdeles et godt stykke unna. Inne har vi bollebakst. Igjen. Fastelavensbollene forsvant nemlig utrolig fort og da måtte en ny bollegjeng se dagens lys for å fylle opp frysen. Jeg merker at jeg har blitt litt ordentlig husmor ;) Ordentlige husmødre har, iallfall i min verden, alltid noe på lur i en fryser, som kan trylles frem på et øyeblikk dersom uventede gjester svinger innom. Jeg er klar!

Mens lillebroren sover søtt tok jeg bilder til månedens utfordring inne hos NiB. Kjøkkenet vårt var ferdig for to år siden og det ble akkurat som vi ønsket oss. Underskapene er fra IKEA, mens hyllene er bygget av den flinke snekkeren vår. De har innfelte spot'er som gir et bra arbeidslys over kjøkkenbenken, vi er veldig fornøyd med den detaljen ;) Kjøleskap og ekstra bred gasskomfyr er fra Smeg. Kjøkkenbordet vårt er et gammelt slaktebord, mens stolene ble funnet på låven og ble som nye etter at jeg malte og trakk dem om igjen ifjor. Gulvet er hvitlutet og oljet furu. Dette gulvet får jeg veldig ofte spørsmål om, og de som måtte lure kan lese om fremgangsmåten her. Lillemaliens disse er kjøpt på en lokal butikk med treleker for barn og er nok det hun er mest fornøyd med på kjøkkenet, i tillegg til minikjøkkenet sitt ;)

Nå venter kjøttsuppe og mandagsavslapping, her satser vi på en ganske rolig start på uken. God mandagskveld alle sammen!






56 kommentarer:

Tove sa...

Lekkert kjøkken. Akkurat dette kjøkkenet fra Ikea er nå bestilt og kommer om ca en mnd. Jeg gleder meg masse. Mangler bare et Smeg. Men de er jo så himla dyre...
Ønsker deg og dine en fin kveld
Klem Tove

- sa...

Kjempe fint kjøkken dere har.. Synes det er så lyst og nostalgisk, uten å bli for romantisk. Helt perfekt faktisk. Kos deg med Lille Malien og Lille Prinsen. Hilsen Vilde

hobbyvimsa sa...

Takk for gode ord fra deg,og det er sant som du sier!!Vi skal prise oss lykkelig for at vi får disse barna til verden.

Herlig,sjarmerende kjøkken,lykke til nib..

Ha en fin ny uke!!

Klem Linda:)

Camilla- casual living sa...

Du har virkelig et herlig kjøkken..
Og barnekroken er også super koselig.

Ha en fin husmor dag;)

ps: jeg som trodde jeg hadde bakt og proppet i meg nok sånt i denne bursdagshelgen som har vært, fikk plutselig lyst på enda mer boller. De så veldig gode ut.


-Camilla-

Jannicke sa...

..jeg tror jeg er forelsket i kjøkkenet ditt :o)
Klem J.

beate sa...

fiine kjøkkenet!
du har mange løsninger som jeg liker veldig godt!!

lykke til i utfordringen!

klem beate

Alexandra sa...

Nydelig kjøkken :)

Allis i Eventyrland sa...

Et kjøkken med Smeg, huske OG boller?! Perfeksjon! :D

Håper du har en fin mandag!

Kristian fra Veaplan sa...

Fint kjøkken! Smart å droppe overskap til fordel for et mer luftig kjøkken med vegghyller.. og grua er jo bare lekker!

Bollene ser kjempegode ut ;)

Hulda sa...

Så flott med huske på kjøkkenet! Da har dere nok et stort og herlig kjøkken. :) Nydelige bilder, både av helheten i rommet, og av detaljer. Skjønn mugge fra PIP. Bollehaugen på benken var også et godt bilde, syns jeg.

Randi sa...

Heisann!!
For ein nydeleg blogg du har,OG eit nydelegt super flott og tøfft kjøkken!!!
Lykke til med NIB`s utfordringa!!
Å dei bollane dine såg mega gode ut....sukk!!
Ja du er nok ei flink husmor du vil eg tru!:)
Håper alt står godt til med dere alle!
Her er det inne ver idag....huffa som det regner og bles her på Møre,ikkje kjekt!!
Ha ein fin mandagskveld i heimen,kos dere med boller!!
Eg gleder meg til Farmen i kveld eg:))
Oss sjåast!
Klem,Randi

Anonym sa...

jeg tror jeg begynte aa lese bloggen din da det flotte kjoekkenet var ganske saa nytt...

Linecas have sa...

heisann!
Jeg er førstegangs besøkende her inne, men ikke for siste gang.Legger meg som følger. Riktig kost og lekkert her. Hyggelig å besøke. :)
Jeg har et minispørsmål. Kjøkkenet ditt. Jeg likte de frontene hvor har du fått de fra?
Hilsen
Line-Cathrin

Bitteliten sa...

så stort og lekkert kjøkken!! Kjenner meg skikkelig missunnelig her jeg sitter! Mitt får nemlig ingen se på NiB sin utfordring... men blir vel pusset opp med tid og stunder det også..
Ha en flott start på uken!

Synnøve sa...

Hei på deg! Åh, jeg elsker kjøkkenet deres! Ser så deilig ut med så stort kjøkken, vi skal jo flytte snart, men dessverre er ikke kjøkkenet i nyhuset så veldig stort heller... MEN, drømmen er å få det om vi skal bygge hus en vakker dag ;) Smeg-kjøleskapet hadde jeg ikke sagt nei takk til, og jeg tror nok min kjære hadde likt den ekstra store ovnen deres ;)

Men nå fikk jeg usannsynlig lyst på boller!! Og jeg som prøver å holde meg på den smale sti om dagen, spørs hvor lenge det holder, hihi... Ha en fin ny uke, ser ut som du koser deg masse med lillegutten deres, fantastisk søt :) Klem!

Unknown sa...

Så lekkert kjøkken!
Love your S M E G!!

Det bollebilde var utrolig koselig, fikk helt vann i munnen her jeg;)

Lykke til i utfordringen!
Ha en fin uke!
Klem.

Sweet Chili . sa...

Vakkert kjøkken som jeg liker kjempe godt:) Bollene ser sååå gode ut.

Ønsker deg en fin ny uke!

Klem

Unknown sa...

Kjøkkenet ditt er såå fint.. det har jeg syntes lenge :) og misunner deg litt komfuren din... der er råå :) God kveld videre

Franske drømmer sa...

Nydelig kjøkken, vennen!
Så koselig kjøkken til lillemalien også, da ;-) Skjønner godt at hun er fornøyd med både dissen og møblene ;)

Lykke til i konkurransen!

Stor klem

SessanOchPrinsessan.Com ☆ sa...

Super super läckert kök! det måste vara så härligt att ha så stort kök, riktigt Svenskt *fniss*

Love husken som hänger där ♥

Blev så glad att du kastade dig med i mina hud reflektioner ;) Jag kör på MD.
Har inga bra Toner tips tyvärr, men ögon kräm har jag däremot lite meningar om. Jag gillar dermalogica Multivitamin power firm. Men jag vet att väldigt många sverger till Clinic´s all about eyes (eller noe sådant)

Heldig du som har så bra & stabil hud!

Kram kram söta

Fru Wonka sa...

Nydelig kjøkken. Og så kjekt med huske på kjøkkenet:))

Kristine sa...

Herlig stemning på kjøkkenet ditt!! Og de bollene så jo bare himmelske ut ;-)

Gode ønsker sa...

Takk for koselig kommentar om kjøkkenet mitt. Fint,lyst, romslig og delikat kjøkken synest eg du har. Hærlig med disse/huske på kjøkkenet, det ville min 4 åring likt:)Du tar utrulig fine og stemningsfulle bilder!

Kine sa...

Stilig!
Veitdu hva? Jeg blir så glad av å se bilder av deg,at jeg får lyst til å ha ett på veggen! :-)

Hege sa...

Hei:)
Et utrolig koselig kjøkken du har, hjertet i huset.

Vesla har sitt eget minikjøkken også, så herlig:)

Fin uke.

Anniken og mammas lille verden sa...

Tusen takk for veldig koselig kommentar inne hos meg=) De silkestoffene er for vakre til å bli gjemt bort, så symaskinen må frem igjen snart! Må benytte anledningen til å skryte litt av bloggen din, de nydelige bildene gir både inspirasjon og glede. Lykke lykke til i kjøkkenutfordringen.

Frøken Jægers Hus sa...

Sukk og stønn... så NYDELIG! Og så koselige barnedetaljer. Hvem hadde ikke elsket en "disse" inne. Dere er skikkelig flinke.. også bollene da. Perfekt husmor! :)

ANETTESHUS.COM sa...

Åååå, dere har virkelig drømmekjøkkenet, Mali-mo! Så fiiiint! Jeg stirrer så øyet blir stort og vått her;))

Ha en super ny uke!

KLEM:)

MiaNostalgia sa...

Veldig koselig kjøkken dere har. Lykke til i utfordringen (jeg har også sendt ett bidrag). Boller høres veeeldig godt ut! :-)

Alven sa...

Hei :-)

Så flott kjøkken du har :-) Deilig med så god plass :-) Og heldige du som er eier av ett smeg kjøleskap...Stod øverst på ønskelisten her i huset også,men samboern ville ha ett vanlig ett og siden han skulle betale ble det til at han bestemte :-( Men er fint det også altså...men ingen kan måle seg med smeg :-)

Ønsker deg en flott uke :-)

krinkelkroken sa...

Lekkert I:) Jeg er spesielt begeistret over at du har så lite "dill" framme, er altfor rotete av meg, men elsker når det er fritt for rot som hos deg....prøver å kaste og flytte vekk, men etter kort tid er det nytt rot på plass;)))
Bakte også boller i går, trenger det i styggeværet!

Birte sa...

For et Kjøkken.. Fryd for øyet.. :-))

Elsket også det høgebrystningspanelet.. Lekkert...

Kjempe fint..

Klem Birte

Eva sa...

Hei :)

I just found your lovely blog and I really like it, it is so beautiful and inspiring, wonderful pictures! I will definetely come back again!

Eva

Pink lady sa...

Jeg liker så godt kjøkkenet deres. Du får til en perfekt blanding av nytt og gammelt, billig og dyrt:)

Klem Pink lady

Madame Morell sa...

Vackert och underbart. Gott ser det ut också!
Jessika

Duse Pasteller sa...

Takk for hyggelig kommentar på mitt kjøkken-innlegg!!:)
FINT kjøkken du har! Sjarmerende med den `dissa`! Og bollene i seg selv er jo grunn nok til å vinne hele greia!;)
Tror jeg må følge deg videre for å se hva mer som skjer her inne!:)
Lykke til i utfordringen!
Janni

kjersti sa...

Rett og slett en drøm:)
Føler man seg ikke hjemme i det kjøkkenet der, føler man seg ikke hjemme noe sted...
En 90 bred Smeg komfyr står øverst på ønskelisten her også, men da må det først noen justeringer til i selve planløsningen...

Jeg leste innlegget om lillebror fra sykehussengen sist uke, men fikk ikke kommentert fra mobilen...
Herlighet så vakker han er♥♥♥
Den søteste haka og de nydeligste lepper, ikke rart dere sprekker av stolthet:)

Håper dere har fine dager,
takk for fine ord:)

Klem Kjersti

Lille Liljehvit sa...

Skal du velge ETT bilde til NIB konkurransen, så er det det første, og øverste, bildet ditt her!! Jeg digger det bildet!! Det er nesten så jeg skulle ønske jeg kunne ramme det inn!! Hvordan kontrasten i det røde tauet på husken gjør hele bildet!!! Genialt! Jeg stemmer på deg! Jepp jepp jepp :)

Lilja

Jorid + NOE Blog sa...

Så nydelig kjøkkenet deres er! :-) Jeg elsker detaljen med husken!

Ha en fin kveld!
Klemklem

Haust sa...

Å - eg likar kjøkkenet ditt! Og så fekk eg frykteleg lyst på nysteikte bollar! :)

God onsdag til deg!

cissemosse sa...

Nydelig kjøkken! Må si jeg er litt misunnelig på god plass, lys og luft! Plass til en huske og lekekjøkken er jo bare supert! Emma har jo kjøkken på rommet sitt, men det ligger i 2.etg, og hun vil jo gjerne ha med seg noen opp for å leke...ikke alltid mamma har tid til det..

MeyBiMe sa...

Du har et fantastisk flott kjøkken!!!
Det er en utrolig fin og lun stemning der.Deilig med masse tumleplass også :-)
Og...SØT er virkelig det rette ordet for denne nydelige lille prinsen i innlegget under her!!!
Får lyst å snuse og kose når jeg ser disse deilige bildene. Du er en flink fotograf!
Ha en fin uke :-)

Magdalena sa...

så flott kjøkken , utrolig søt disse, tenk å kunne ha en slik på kjøkkent...
hilsen magny ( med nytt navn i bloggen)

LIVS LYST sa...

Jeg digger kjøkkenet deres!!

Liv

Millie-Moi sa...

Nydelig kjøkken! Utrolig koselig med disse/huske på kjøkkenet :)

dame sa...

Fint kjøkken! Utrolig kule!

Karna sa...

Super koselig kjøkken, med goood plass...det misunner jeg deg virkelig.....er så koselig å sitte på kjøkkenet...og spesielt når det er nystekte boller som hos deg, lurer på om jeg skal flytte inn i nabohuset ditt jeg...ha ha ha....

PS
Klart jeg kommer løpende når du skal ha bursdag med hele popcorn fabrikken på ryggen...ha ha ha

Fryd & Sjarm sa...

Å nå fikk jeg lyst på boller! Hvilken butikk er det dissen er fra? Vi tenker også å ha en disse inne i det nye huset:) I morgen begynner byggingen!

ralfefarfars paradis sa...

Nydelig , nydelig- blir aldri lei av å se bilder fra kjøkkenet ditt- så mange herlige detaljer!! Det var så fint å treffe dere alle. Det går litt i ett her etter at jeg begynte å jobbe;) Lillebror var bare kjempeskjønn!! Ønsker dere ei riktig god helg;) Klem fra meg

Noralill sa...

Fantastisk flott kjøkken du har! Diggar den huska til vetle dokka di..Tippar det er ei her som vil ynskje seg ei slik!

Kos deg med dine, ha ei flott helg! Klem frå meg

24 sa...

NYDLEG blogg :) vakkert kjøkken !!!

merete sa...

Hei !
Jeg har fulgt bloggen din med stor interesse et års tid, mange tips og god inspirasjon.

Vi står i startgropen på et renoveringsprosjekt, et hus fra 1935, og jeg lurer i den forbindelse på hvor du har fått tak i dine stikkkontakter og brytere med retro stil, de setter virkelig prikken over i'en.

med vennlig hilsen merete

mali-mo sa...

Hei Merete!
Takk for en hyggelig hisen ;) Stikkkontakter, brytere ol. kan kjøpes (bestilles) hos en hvilken som helst elektriker. De heter Renova og er fra Shneider (produsent).

merete sa...

Tusen takk :)

Gleder meg til å følge deg på veien videre med nye prosjekter...

Anonym sa...

Jag säger det bara: DET DÄR ÄR MITT DRÖMKÖK!

nettan

Valheim gard, landliv i Ryfylke sa...

Lekkert kjøkken dere har !
Liker stilen din :)

Ha en fortsatt fin kveld !
Klem Birgit