19 november 2011

tak well done (jippi)


Som dere ser har taket blitt hvitt siden sist. Etter at mali-mo mannen hadde trukket ut nok spiker til å få en halvfull bærepose, har vi sparklet, fuget, skrapt og pusset. Og atter pusset. Sukk. Noen oppussingsjobber er litt kjedeligere og mer slitsomme enn andre, og tak er definitivt en sånn en. Jeg har testet ut den nye kvistlakk og sperregrunning i ett malingen denne gang (Jotun), og håper den holder det den lover. Jeg har enda ett (eller to) strøk igjen å male på taket ennå, men det er nesten for en kosejobb å regne ;)

Nyegulvet ligger i plast her og akklimatiserer seg, mali-mo mannen har planer om å få det på plass i løpet av uken. Det gamle gulvet blir vinterved ;) Det nye gulvet blir slik som i de to tilstøtende rommene, ubehandlet heltre massiv furu, som så blir hvitlutet og hvitoljet av oss her hjemme. Gleder meg til å få det ferdig nå, kanskje det blir nystue her til jul ;) Det blir iallefall siste bloggebildet mitt av ødelagt eikelaminat!

Litt rart, men etter to uker på jobb kan jeg nesten ikke huske hvordan det var å ha mammaperm ;) Jeg har kommet inn i de gamle hverdagene igjen ilag med kjekke kolleger og masse spennende prosjekter. Også er det jo veldig, veldig kjekt å komme hjem til de to mannfolkene i huset da ;) Lite tid til bloggen har det blitt nå, men det går seg nok til igjen og jeg har ingen planer om å gi meg med det første ;) Jeg har tenkt å ha julekalender på bloggen her dette året også, med daglige innlegg i desember, syns det har vært så koselig tidligere. Nå venter lørdagskos her hos oss, kyllingwraps og en skikkelig haug med sjokolade ;) God helg alle sammen!

11 kommentarer:

Frk.Virrum sa...

Har akkurat gjort det samme, på et stort loft. Tok to strøk med den sperreheftkvist greia. Veeeldig kjedelig. Håper det holder. Og tre strøk maling over. Endelig i mål!
ØNsker deg lykke til med resten, det ér verdt det!
KLem

Anonym sa...

Skal bli spennende å se resultatet :)

Bare tanken på å male ett tak, gir meg matte armer ;)

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Ååååh vilket vackert hem!!!! Kram!

Marte sa...

Sjokolade må man ha!:o)

Men gud så fint det blir hos deg, skal si dere står på! Imponert hva dere får gjort altså!
Fikk du med deg at jeg vant(!!!) gulvmalinge hos fargerike?? Jeg gleder meg sånn til å male, men rekker det bare ikke før jul altså!

Hadde vært kjekt å få til en trilletur før jul - ser allerede det er mye på programmet de neste helgene ( bursdager ol) Blir neste litt svett når jeg tenker på det.. Men gir en lyd, så ser vi om det passer:)

Her er det nesten det samme kylling enchiladas og selvsagt sjokoladed:D Kos deg!!

Klem!

Pink lady sa...

Hei!

Så lekkert! Det blir nok flott med ny stue til jul :)

Ønsker deg en fin lørdagskveld!

Klem

MissMette sa...

Hei :)
Ja, dette er litt av en jobb!!! - blir veldig fint da :) ...masse flotte innlegg her hos deg ღ Ønsker deg en fortsatt fin lørdagskveld, kos deg masse - kyllingwraps høres nydelig godt ut :) Klem fra Mette

Sommerlyst sa...

For en jobb dere har gjort. Å male tak er noe av det værste...jeg har ett rom med veldig gulnet furutak som venter...og nå kjente jeg at jeg (nesten) ble motivert til å komme igang ;)

Ha en deilig kveld!

Klem

Mona sa...

Det blir jo kjempefint!!! Jeg må si at jeg får masse tips til jeg skal pusse opp neste år:)

Noralill sa...

Kjempefint med kvitt tak og kvite karmar i vindauget når veggane er såå fine..

Imponert over pågangsmot og opppussinga! Jammen er det mykje å ta tak i i eit gammalt hus...

Ha ein fin søndag!

BergenButler.no sa...

Off, det hørtes slitsom ut, men så ut til at resultatet ble bra da, så well done:)

Hilsen
Kjersti

martine sa...

Så koselig hvis det blir julekalender :) Håper på det!

Herlig med nytt gulv da - det er så deilig når sånt endelig kommer på plass! :) Meeen, du mente ikke seriøst at du hadde tenkt til å bruke laminaten som ved? ;)