20 desember 2012

Julekalender 2012: hjerteblomst




Den fine julekransen til min lille Wilma. Med jenteblomster og små rosa prinsesseglitresteiner på. Akkurat sånn som en liten tre år gammel prinsessejente ville ha likt den. Dette nydelige hjertet er laget av mammaen til denne utrolig snille og gode jenten. Så heldig jeg er som kjenner deg.



Kald kveldsstund på kirkegården. Stille. Hvit frost på bakken, et lite lys i lykten. Lykten som jeg bestilte  spesielt til deg. Det var julen ifjor det, husker du? Blomsterpynt med rim på. Fuglen fra storesøsteren. Tanker. På alt du aldri fikk oppleve, lille venn. På alt jeg aldri fikk være der og se deg oppleve. Skrittene mine lager knirkelyder på vei til bilen igjen. Hjem til varmt hus og juleforberedelser. Hjem til små unger som gleder seg. Din fjerde jul nå. Den fjerde julen uten deg. Hjem til to små julekjoler. Det skulle ha vært tre.



18 kommentarer:

Pink lady sa...

Sender deg noen gode klemmer og ønske om en god jul!

Anonym sa...

Varme tanker til deg og dine......hilsen fast leser av din fine blogg. Vet ikke hvordan det er å miste et barn, har selv tre, kjenner at det må være fryktelig tøft. Ønsker dere en riktig god jul- med Wilma i tankene og i hjerte.

-Marianne-♥♥♥

Anne sa...

Fineste Wilma vil alltid være med <3<3 Gode tanker til deg i dag Wilma. Og den flotte, sterke, gode, sårbare, ærlige mammaen <3

Elin | Draumesidene sa...

Gode klemmar til deg og dine


Elin

Anonym sa...

Mange gode varme klemmer til deg og din familie <3
Klem fra kari

Kine sa...

♥ ♥ ♥

Anonym sa...

Nydelig hjerte. Mali-mo, det du skriver får meg til å kjenne skikkelig etter på hvor takknemlig jeg er for å få feire jul med treåringen min. Takk for det.

Villa Lindås sa...

Franske drømmer sa...

<3

Kari sa...

<3

Anonym sa...

Varm klem til deg, så god du er som deler....
Det gjør godt.
Linda B

ralfefarfars paradis sa...

For et nydelig hjerte- og ord som gir tårer i øynene og klump i halsen.Jeg ser lille Wilma for meg,dansende med røde roser i kinnene.. Det er så vemodig å tenke på alt som ikke ble og alt som ikke kommer til å skje. Alle de små historiene som vi ikke får fortelle,som skulle vært der.
Har litt dårlig samvittighet for at jeg ikke har ordnet noen krans til B sin grav i år, ikke så lett når vi bor så langt unna...men vet i alle fall at det er noen som tenner lys på grava.
Stor klem fra meg.

Anonym sa...

Nydelig skrevet. Ord som går rett i hjertet, og hjelper til å holde bildet av Wilma levende for alle som leser. Ønsker fin jul til deg og gjengen din.

- Trine

Anonym sa...

Måtte bla litt tilbake på bloggen din jeg nå da jeg ikke hadde fått med meg denne delen av livet ditt ...du skriver så fint at jeg blir rørt til tårer ! spesielt det nydelige diktet !!! varme tanker til deg og dine nærmeste :)

Den gamle stil-de svunne tider...VINTAGE sa...

åå, jeg får en slik stor klump i halsen !! Tenker på deg, du er en prøvet dame...3 små i live og en i himmelen, bare på 6 år...du er stor i mine øyne du...ønsker dere hele familien en fin julefeiring. det hjertet var helt fortryllende nydelig, "faller garantert i smak"..

stjerneteller sa...

<3 Nydelig. God jul!

nadja sa...

<3

Mailinn`s interiørblogg sa...

wooow;) for en blogg. `glad jeg ramlet inn hos deg i dag`. nydelige bilder. legger meg til som følger så jeg finner deg igjen. godt nytt år;)