25 desember 2015

med en femåring i familien




Fem år idag. Verdens beste Nikolaj. Gullgutten min. Hjertemedisinen-lykkepillen. Fem år hvor jeg hver eneste dag en eller annen gang i løpet av dagen blir varm i hjerte og sjel av å se på deg og kjenne at du er til. Takknemlig. Gutten min. Kan ikke forstille meg livet uten deg. Elsker deg av hele mitt hjerte.


Så er vi kommet til første juledag og roen har senket seg. Vi har hatt sykdomsjul andre år på rad, med en runde influensalignende tilstander i oppkjøringen, etterfulgt av omgangssyke på Olivia. Jeg har løpt rundt med sprit og vasket dørhåndtak, og badet og alle andre flater der de der potensiell smitte kan lure. Krysser fingre nå- det ser ut som om vi styrer unna resten av oss. 

Så, endelig. Imorgen fylles huset med familie, noen dager forsinket. Det blir julelunsj og bursdagsfeiring i ett. Vi er helt klare for god stemning med små fettere og kusiner, besteforeldre og mat. Masse mat. Kjøleskapet er fylt til bristepunktet og jeg er peppet for en formiddag på kjøkkenet. Så bursdagsjulebesøk altså- litt forsinket.




Håper dere har hatt en kjempefin jul hver og en. Beklager fraværet!



1 kommentar:

Ingunn :) sa...

Herlige gutten din! Takk for at du deler og blogger igjen 💜