05 desember 2016

for å lyse opp mørke desembermorgener



Her hjemme er det byggekaos om dagene. Jeg føler egentlig at vi bor i en slags utrolig lite fiffig blanding av lager og byggeplass. Dere skal få se mer av det senere i desember, men det er altså ikke h e l t julestemning i hver krok. Absolutt ikke. Men så er det liksom noe med det å gjøre det beste utav situasjonen. Det er noe som ligger litt for meg. 

Dere som har lest denne bloggen en stund husker gjerne den julen vi pyntet alle elektrikerrørene i den halvferdige stuen vår med julekuler? (Bare se her) Det ble jul da også, en riktig så koselig en, faktisk. Så det er noe med det altså. Å senke skuldrene og omfavne det uperfekte kaoset litt, rett og slett bare gjøre det beste utav situasjonen slik den er. 



De aller, aller fineste julestjernene tror jeg kommer fra Watt og Veke. Og dette er altså skrevet helt uten at noen sponset julestjerne har funnet veien til postkassen min. Men W&V stjernene er liksom litt ekstra fine, er de ikke? Gull, sølv, blonder og stas. Det er sånn det skal være til jul, synes jeg. Den der stilige, stilrene minimalistiske julen får jeg ikke helt til. Til jul er det More is more ifølge meg, og da må det gull og glitter på julestjernene.  Så her henger den og lyser som en fantastisk gylden stjernesol, og alle de mørke dembermorgenene som ligger foran oss her midt i byggekaoset blir liksom litt mer gyldne. En julesol, altså. Ikke dumt!







Ingen kommentarer: