24 mars 2008

Krokushagen



Krokusen i hagen vår står fremdeles i full blomst og fortjener å få skinne litt her inne på bloggen. Disse blomstene har en histore; de ble plantet for lenge, lenge siden, av to søstre som bebodde huset her gjennom mange år. Disse søstrene ble født her og de levde hele sitt liv her, ingen av dem ble noengang gift (men ryktene vil ha det til at hun ene var forlovet. Det endte trist; kjærlighetssorg og brutt forlovelse). Søstrene er døde nå begge to, men all krokusen de plantet står fremdeles og tindrer i hagen og sprer vårstemning. Et teppe av ulike lillanyanser iblandet gult og hvitt. Nydelig syns nå jeg!


13 kommentarer:

Veronica sa...

For en vårstemning, vakre bilder!!
Godt å se at det er vår noen steder:) Her har det kommet 10cm snø i dag...

Men, nå er vel våren rett rundt hjørnet håper jeg!

liven sa...

Hei!! Nydelige krokus!!
Ha en fin uke:O)

Evami sa...

For en herlig historie å ha med seg vidre,og at krokusene kan minne en om fortiden:)

Min kjære har brukt ca 2,5 år på å komme på å male gangen... Det er noe i det at håndtverkere sjelden gjør noe hjemme..... Men han har begynt,og det blir en forandring som fryder:) Og det har skjedd helt uten mas fra meg,så da er nå jeg fornøyd:)

Anne sa...

O hoi, her var vårstemning, og det hadde jeg behov for å hvile øynene på noen minutter :-))
Takk for et vakkert skue.

Fin uke til deg.

Tonje sa...

For noen nydelige bilder! Dette var virkelig en vårfornemmelse...så langt dere har kommet med våren,her er det snø,is og 20 minusgrader så det er ikke mye som minner om vår.

Må også få takke deg så utrolig mye for din koslige kommentar på bloggen min...blir så utrolig glad når det blir lagt igjen en kommentar=)

Tove sa...

Så vakkert!

håper noe i gaven faller i smak i morgen da:)

klem

frk. vims sa...

koselig historie om krokusene dine :)
(selv om det var ulykkelig kjærlighet for den ene søsteren)
Her har det kommet snø nå, det er kjempekjedelig, men kanskje all myggen dør i kulda, så slipper vi noe av det i sommer. det er lov å håpe ;)
jeg fant øredobbene mine da jeg kome hjem. tenkte litt på hytta og kom på tre plasser jeg kunne lete. så da jeg kom hjem tok det ikke lang tid før jeg fant de :D så nå er det glede i heimen.

ønsker deg ei fin uke! :)

♥ H@rmoni ♥ sa...

Innom for å ønske deg en god påske!
Jippi, det er vår! :O)

hjemme bra sa...

Nyyydelige krokuser!

Nette sa...

Nydelige krokus og rørende historie bak!

Aina sa...

Nydelige krokuser, og søt trist historie.
Er litt morsomt å vite små ting om hus og hagen sin, her har vi en gedigen blodbøk. En onkel av den tidligere huseieren skulle kjøpe en krans til en begravelse, mannen kom hjem med et tre!!
Plantet i hagen for nesten 50 år siden og er blitt så flott, men slipper et tonn løv;-P

Håper snøen forsvinner snart her og lar krokusene mine slippe til, hvis jeg ikke har luket de bort i fjor!!

Ha en fin uke videre!

Anonym sa...

Så nydelig, det har du helt rett i :) Koselig når de har en sånn historie også, mine ble plantet først i fjor høst, så de går ikke så langt tilbake ;) Men nå druknet de små spirene helt i snø her, så får håpe de klarer seg...! Ha en flott uke! Synnøve

Aina sa...

Sant knottene var søte ja, hadde de i lys dus rosa også, kunne tenkt meg de også;0)

De er fra Lisbeth Dahl, sikkert ikke umulig å finne i Bergen, men sender du Christina en mail så kan det hende det ordner seg hvis du ikke finner de:0)
(hvis jeg ikke lover for mye her *kremt*)

Klem!