19 september 2010

hjemmelaget Cath Kidston pute



Hva gjør man når man  ønsker seg så veldig-veldig-veldig en Cath Kidston pute i akkurat de målene i akkurat det Cath Kidston-favoritt-mønsteret. Og dette ikke finnes? Man må rett og slett komme på noe lurt.

Metervare av Cath Kidston stoff går såvidt jeg har funnet ut ikke å få kjøpt i Norge, og å handle fra England blir liksom både dyrt og styrete. Jeg har nemlig dårlige erfaringer fra siste utenlandsnetthandel, da jeg etter masse leting og hjelp fra snille blogglesere tilslutt fant en kjempefin W for så å måtte ta en lang og sur krangel med tollmyndighetene før jeg omsider fikk den i hus...

Skittentøysposer/nett derimot, det finnes. Mine to kommer fra denne fine nettbutikken til knallkjekke Monja (tusen takk for hjelpen snille du). Og etter litt kvalitetstid med symaskinen har jeg nå to drømmeputer på plass i heimen. O lykke ;)

For de som vil ha en liten DIY: jeg sprettet først opp sømmen øverst, tok ut snoren, sydde i en skjult glidelås og snudde original-reklame-merket. For det er jo fremdeles en original Cath Kidston pose-pute, i litt redesignet utgave ;) Er veldig fornøyd og synes jeg var skikkelig lur. Hihi.

Etter en heller hektisk forrige uke, med mali-mo mannen på jobb i Oslo og stakkars lillemalien hjemme med omgangssjuke, så satser jeg på å få til etpar innlegg til i uken som kommer. Har flere spennende ting å vise dere nemlig ;) God ny uke alle sammen!



28 kommentarer:

Sommerlyst sa...

Lurt og nydelig!

umulie sa...

For en lur ide! Den ble jo kjempefin også! Ha en god uke du og!

Pia sa...

Så flink du er!

Emilies interiør sa...

Nydelige puter!1 Du er flink du:)

Jannicke sa...

ja er ikke du kreativ, så er ingen det!!
Kjempefin!!
Håper du får en fin uke, med masse enrgi og friske familiemedlemmer ;o)
Klem J.

Ramme Alvor sa...

Kjmepefin. ELskar nett det rosestoffet! :) har ikkje god erfaring med utenlandsjandel..siste handel var på 199,- + 150 i frakt og 400 i toll..det vart dyrt det.

Klem!

Pink lady sa...

Superfint!!

Jeg holder på å sy orginal cath kidson veske, oppskrift og stoff fulgte med boken SEW by Cath Kidson!

Klem Pink lady

Ramme Alvor sa...

Nei! Eg har ikkje smakt alkohol...berre litt tastaturforvirring :)Kjempefin! Elskar nett det rosestoffet! :) har ikkje god erfaring med utenlandshandel...siste handel var på 199,- + frakt 150,- og 400,- i toll, det vart dyrt det.

Klem att! :)

Trefemtien sa...

Imponerende! Du er jammen flink altså..:)

Magdalena sa...

nyydelig....

Rosa sa...

Herlighet, så lur du er!!! Og så knallfint med den gamle kista med den vakre puta oppå!

Håpar de går ei frisk veke i møte i mali-mo-heimen. Frå idag til fredag er _eg_ gressenke med dei to små, og eg håpar inderleg at hosten eg i skrivande stund sitt og høyrer på frå jenterommet ikkje utviklar seg til noko meir....

God veke!

Elisabeth, innerst i veien sa...

Det er jo ingen sak når man kan trylle som deg. ☺

Marte sa...

Superfine, skulle ønske jeg hadde dreisen på symaskina, men først burde jeg gjerne skaffet meg en;)
Du er så flink!

Ha en fin uke!

LIVS LYST sa...

Så lurt! Og veldig søtt. Kuult!

I morgen er du GJESTEFORELESER PÅ LIVS LYST!! Jeg legger posten ut på formiddagen, så får du ta deg en tur inn og lese. Kommentarene er jo til deg ;O)

Liv ;O)

moa sa...

vakkertvakkert


♥ moaklem

Pink lady sa...

Her har du link til boka. Da jeg fikk den ble jeg positivt overrasket for det lå klippet opp stoff til vesken på forsiden inni boka!! Ellers er jeg storfornøyd med boka, flere oppskrifter jeg kan tenke meg å prøve meg på.

Den er superbillig på Amazon, men de selger den på capris også for 148 kr. Kanskje det lønner seg om du kun skal ha en bok:)

http://www.amazon.co.uk/Sew-Cath-Kidston/dp/1844007561/ref=sr_1_1/278-0918915-0824524?ie=UTF8&s=books&qid=1284928817&sr=8-1

Klem Pink lady

KATRINES INTERIØR sa...

Dette var kjempestilig! Så utrolig flink du er :) Ønsker deg en god natt. Klem fra Katrine

HannasHörna sa...

Hej!

Vilken bra ide!

Ha en bra vecka!

Hulda sa...

Supersmart! Har laget puter av håndklær før, det blir også fint. Herlige blomster på dette stoffet, og så lekre bilder! Den passet så godt på den brune kista. Nydelig!

Anonym sa...

ååååå uttrolig fint ble det UANSETT hvordan du har fått tak i puta!!!!

Unknown sa...

Så smart, og så flott den ble...:))

Ha en herlig ny uke!

Klem Line

toves sammensurium sa...

Heisann og hoppsann fra en annen Cath Kidston fan...måtte inn og titte på puten din :)
Jeg er jo så knallheldig at jeg vant meg tur til London jeg.og dermed var innom to Cath Kidston butikker *lykke*
Og vet du hva...jeg har give-away med et par ting derfra blant annet...hint,hint :)))
Tove

Tove sa...

Hei hei
Så lekker den ble. Lurt var det og.
Ha en fin dag
Klem Tove

Olstad sa...

Så smart og så fint det ble. Du er flink. Flotte bilder som vanlig hos deg. Ønsker en superflott uke. Klem

mi-rachel sa...

nydelig pute.
har alltid likt så godt cath kidston.
men har ingenting selv:)
håper uken din blir fin og at lillemalien er i toppform igjen.

Hos Jorunn sa...

Jeg fatter ikke at jeg ikke har sett denne bloggen tidligere og det var via Livs Lyst jeg kom hit...er veldig glad jeg gjorde det! For et fantastisk hus dere har og alt dere har fått gjort til nå. Det er bare så gjennomført lekkert at jeg nesten besvimer. Også alle de vakre bildene som er med i hvert innlegg, det er så jeg nesten ikke har ord for det.

Jeg leste også om lille Wilma og kan bare ane litt om hva dere har vært igjennom. Bildet av Wilma og pappa,n var så vakkert og så trist på samme tid. Tårene triller så jeg ser nesten ikke hva jeg skriver. Minnene fra sommeren for 2 år siden kommer tilbake. Vi mistet Celina, hun som skulle vært barnebarnet vårt, hun ble født for tidlig. Jeg tok mange bilder av henne og er veldig glad jeg gjorde det. Synes det er veldig fint at du skriver om sorgen, for det er desverre mange der ute som har gått igjennom det mest hjerteskjærende et menneske kan gå igjennom..det å miste et barn.

Nå har jeg lagt meg til som følger og gleder meg til å følge dere videre. Ha en riktig fin uke. Klem fra Jorunn

Datt sa...

ooooij, den ble fin! FIIIIN! For fin til å lene seg på eller ligge på!

MonjaHelene sa...

Hei
Så nydelig den puten ble!:)Stor og fin.Du er flink og det var veldig lurt å gjøre det på den måten.
Tusen takk for link og fine ord;)
Håper alt er vel,tenker på dere.
Kjempefint det innlegget du har på NIB også.Du er så flink å sy,min symaskin stakkars har ikke sett meg på 10 år...Men den har sett min mor imellomtiden:);)
Ha en fortsatt fin uke:)
Klem fra Monja