05 oktober 2011

skogstur









Nå mens jeg er i mammapermisjon prøver jeg å ha minst en dag i uken hvor lillemalien er hjemme fra barnehagen og hvor vi gjør noe kjekt sammen vi tre. Dette er jo siste året hennes i barnehagen før hun begynner på skolen neste høst (hvor ble tiden av?) så det gjelder å bruke dagene mens hun ennå kan ta fri litt.

For en stund siden var i på skogstur, i skikkelig ruskevær. Til tross for litt vind og noen skikkelige skurer med pøsregn, så ble det en kjempefin tur. Med ordentlige klær som tåler vær, god niste og litt ekstra kose-godt på lur, så spiller egentlig ikke været så stor rolle ;) Dette fine tur- og lekeområdet finner dere som bor i Bergensområdet på Arboretet. I ukedagene er her stort sett veldig lite folk, spesielt hvis ikke været er så bra, så det er et godt tips til andre som har fri på dagtid ;)

Tusen takk for alle innspill på flisevalget i gangen vår! Vi har ennå ikke klart å bestemme oss, og bare sånn for å komplisere det ytterligere har jeg funnet et alternativ til. Tror nesten jeg må lage et innlegg og vise dere? Idag står rydding av det nesten ferdige vaskerommet på planen her hjemme. Litt mer jobb, så er det klart til bruk! Jippi! Flinke mali-mo mannen! Og til dere som lurer; jepp, tørketrommelen har flyttet ut fra stuen! ;) Ønsker alle sammen en flott onsdag!

13 kommentarer:

Anonym sa...

Det er så godt med sånne dager:) Jeg har selv fri i dag og har hatt en lang og koselig morgen med snuppa mi uten noen som helst form for stress, herlig det! Ha en fortsatt fin dag! Klem fra Eli Anna

umulie sa...

Det høres deilig ut med skogstur. Jeg synes det er godt i skogen selv om det er rått, alt lukter så mye mer!

klem fra umulie

Anonym sa...

Det er helt rart... Etter å ha fulgt bloggen din over en tid ser jeg nesten på deg som en venn. Du deler sorger og ikke minst gleder med oss på en så ærlig og fantastisk måte! Tusen takk, mali-mo! Jeg tror du er et fantastisk menneske. Du ER et fantastisk menneske! Hilsen Sissel

mali-mo sa...

Hei Sissel!

Tusen takk for en utrolig koselig hilsen!

Det er rart dette med bloggverdenen, en blir liksom "kjent " med mennesker en aldri har møtt, slik er det for meg også!

Jeg er så heldig å også ha enkelte blogglesere som har fulgt meg i lang tid. Jeg setter SÅ stor pris på hilsener fra dere, ikke minst fra dere lesere som stadig er innom her og som ikke har blogg selv. Jeg får jo ikke kommentert tilbake hos dere da, men kan jo få sagt her at jeg setter så stor pris på dere alle sammen!

Ønsker deg en kjempefin kveld Sissel! Klem fra meg ;)

ELLEMELL sa...

så herlige bilder fra skogen!
ja det er kjempefint for barn og voksne på arboretet!
veldig kjekt om sommeren også, da kan man forhåpentligvis bade også;)

gleder meg til og se vaskerommet:)
klem ellemell

K A T A R I N A sa...

Hej!
Kolla in min Etsy sida:

http://www.etsy.com/shop/KatarinaEleonoras?ref=pr_shop_more

Kramar
Katarina

Anonym sa...

Hei fine Malimo-mamma!

SÅ koselig det ser ut som trioen har hatt det på tur og utflukt sammen:) veldig kjekt og bra å lese og se for oss også!! ;)

KJEMPEFINE barn du har her på jorden! - og hun i himmelen er nok LIKE nydelig tenker jeg! <3 <3 <3
SOM Lillemalien ligner på deg; gjør Wilma også det el:)?
Ser at lillebroren også er din da ;) Men de har vel begge - og alle også et par deler fra pappa`n også ;)

Slike god-stunder som du forteller om og viser her er VELDIG viktig for stor og liten! - Hente fram når livet ikke smiler like mye... el det er en litt ekstra grå dag... og ikke barevmed tanke på Bergensværet, for det er jo heeeelt forferdelig for tiden ;):p
Meeen, det fins jo ikke dårlig vær, bare dårlige klær sant :D
Jeg jobber selv ute, og har så langt i denne uken hatt en våt fornøyelse ute i Guds frie natur. Men faktisk har det vært ganske deilig, fint og friskt, jeg får min daglige dose friske luft PÅ JOBB; fint gode det + noen til :);)

Og når det er opplett eller kanskje til og med soool; blir INGEN gladere enn oss bergensere :D hehe :p Vi lever lenge på gårsdagens ukeslutt og helg - og på lørdag skal solen skinne igjen :D Jeg gleder meg og er klar; det er nok dere også :)

Fortsette å ta vare på deg selv og dine! Etter å ha lest bloggen din så lenge, tenker jeg på dere med jevne mellomrom, det er rare greier dette her med blogglandia som dere bloggere kaller det :) :O
Kanskje ser jeg dere plutselig også, vi som bor i samme by! Da skal jeg hilse på iallefall ;)

Forresten har jeg glemt å nevne til deg at jeg i august var i dåp til besteveninnen min sin jente; og samtidig som bonustantebarnet mitt ble døpt var også to andre jenter. Den ene lille jenta het Wilma og jeg tenkte da automatisk på dere! Navnet vil jeg alltid koble til DERES familie:) <3

Ha en fortsatt fin kveld! Håper uken behandler Malimo-familien bra:) Klem fra Ann Kristine i Bergen.

Rosa sa...

Kjekt med slike heimedagar! Kjenner eg saknar dei av og til, når det no er jobb kvar dag for min del.

Stilige fliser under her! Eg tør ikkje gje meg inn på rådgjeving, for eg syns det er så vanskeleg å sjå for seg eit heilt golv ut frå ei enkelt flis. men at det blir fint er eg ikkje i tvil om.

Ser òg at du var på interiørmesse og bloggetreff i Bergen. Dette klarte altså å gå meg hus forbi! Forstår ikkje at det er mulig, men eg oppdaga det dagen før at messa skulle vere i Bergen, og bloggetreffet såg eg først etterpå. Stor skuff! men, etter suksessen å dømme vert det sikkert fleire slike, og DÅ skal eg ha det med meg, eg òg :)

Håpar de får ei fin helg!

stor klem

RumahKami sa...

Så koselig å lese om deres tur & se på bildene! Du er så flink.. har fulgt litt deg en stund, og kommer nok til å følge vdere :) God helg..

CHÂTEAU DE KONSTANSE sa...

Koselig tur med utrolig skjønne barn!
Viktig å gi seg slike påfyll i hverdagen:)

Fine flisprøver i innlegget under!
Vi hadde faktisk også prøve på den samme flisen fra Marrakech liggende lenge som favoritt, men fant ut at den ble litt for søt i fargene. Men den er nydelig! Ingen av dem kan bli "feil" hos deg, men vi valgte stor stjerne da den var mest klassisk og tidløs (og Norsk).
Lykke til med valget,- blir spennende å se det ferdige resultatet!

Ha en fin-fin helg!

Cat:)

ralfefarfars paradis sa...

Ser herlig ut med turdag, vi har ganske fine turmuligheter her også, men må først gå litt langs veien her- og det er ganske mye trafikk- også er det jo en laang oppoverbakke før det flater ut- så jeg har unnskyldningene klare;) Så stor lillegutt har blitt, skikkelig skjønning. Jeg orker nesten ikke tenke på når storebror skal begynne på skolen- det er jo enda en stund til da- men de blir liksom så store når de begynner på skolen. Håper du viser den nye flisen, mine ligger klare og venter på tur-Blir spennende å se vaskerommet deres,det var et veldig flott vaskerom i den nye ikeakatalogen- skulle gjerne hatt noe lignende- men det ser ikke ut på vårt vaskerom- og det blir nok ikke prioritert nå i første omgang....God uke til deg og dine. Klem fra meg.

charm design sa...

Herlige høstbilder av barna på tur.Ungene elsker jo som regel og være ute når det regner.Ser ut som om dere hadde en super herlig tur.
Ønsker dere riktig god bedring,håper det bare er en kortvarig forkjølelse.
Deilig å ligge under dyna en dag eller to men ikke lenger......
Ha en fin fin uke

nadja sa...

<3 koselig med slike dager i felleskap. tenk at hun skal begynne på skolen???!!.. ja, hvor ble tiden av, det lurer jeg også på hver dag. men vi er heldige. veldig heldige. p.s. jeg kommenterer ikke så ofte, så nå når jeg først tar meg tid, må jeg bare si at lillebror er skjønn-skjønn-skjønn. håper alle holder seg friske fremover.