20 desember 2011

Julekalender 2011: desemberrose


Ikveld er det endelig snø utenfor huset vårt, og etter en liten kveldstur for å handle juletre og julemat, ble det aking i hagen. Her på Vestlandet vet vi jo aldri hvor lenge snøen blir liggende, så aking må absolutt prioriteres foran leggetid, synes jeg. Gjett om lillemalien var enig? Til og med lillebroren koste seg ute, i varm vinterdress, og forsøkte å fange snøfnugg alt han kunne. Søtingen! Halvannen time etter "skjema" sovnet de blide og fornøyde begge to ;) En god førjulskveld!

Jeg burde jo hatt bilder av barna idag, men kameraet lå selvsagt inne mens vi var ute. Istedenfor blir det et bilde av den siste rosen som ennå blomstrer her i hagen vår, en rosa miniatyrrose. Håper den klarer vinteren (jeg mistet tre roser ifjor). Nå skal jeg lage julekort her (ja, jeg vet jeg er seint ute), og spise "tennis-sjokolade". Deilig førjulsstemning! God tirsdagskveld!

9 kommentarer:

Fine Friminutt sa...

For et nydelig bilde! Fortsatt fin førjulstid:-)

deconordic sa...

Vakkert, vakkert bilde!!

Fjordlykke sa...

Vakker rose!
Tusen takk for gode ord! Det er så godt å ha denne lille bloggeverden hvor man kan dele tanker. Alt virket lysere da vi våknet i morges. Stor klem♥

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

For et bilde!! Postkort bilde rett og slett c",)

Julekort ja, mine er skrevet men IKKE sendt enda, det skjer imorgen de...

Klem Anna

vår lille verden sa...

God kveld:)Roser som overlever i desember??Det er jo fantastisk:))Og så nydelig også!Høres hyggelig ut med aking,lurt og passe på.Snøen kan være borte før vi vet ordet av det..klem

Hjälpmedel sa...

Hej... fin blogg!

Liv Elin sa...

Hei skjønne deg ! <3
Nydelig bilde av rosen i vinterfrosten !
Tusen takk for koselig kommentar og julehilsen du la igjen hos meg !
Det er for tiden altfor sjeldent jeg har tid og overskudd til blogging for tiden , men er da innom iblandt ! :)

Ønsker deg og dine en riktig god jul - varm juleklem fra meg ! <3

Noralill sa...

Heilt eining med deg! Slik er det her òg, me MÅ ut når det er snø...nettopp fordi det godt kan regne vekk dagen etter.

I dag har me hatt ein fin tur i nydeleg nysnø, og funne nokre fiine furu-kvistar som me har pynta litt med.

Ha ein fortsatt fiin førjulstid! God klem

Tina sa...

Vakker julerose du viser. For sent i seng har ingen ting å si når en koser seg glugg i hjæl. Herlig å høre! klæm og God jul