02 oktober 2012

g u l t













Lillebrors gule biler og dyr matcher jo interiøret perfekt? Mye kjekkere å se på leker som ligger strødd med en estetisk innfallsvinkel, enn å tenke på å rydde hele tiden;) Plakat fra Snøstorm, vase og eukalyptus fra Mestergrønn og biler fra Mitt Rom. Stolteppet er heklet av min mamma og var vognteppet mitt da jeg var baby, og ulv+bambi kjøkkenhåndkleputene fra Hviit henger stadig med- siden jeg ikke får sydd noe nytt ;)



Gult, eller kanskje heller gulorange, har jeg falt litt for nå i høst. Det er jo egentlig en veldig fin aksentfarge nå når det blir stadig gråere og mørkere utenfor. Litt varme inne isteden. Også passer det så flott sammen med blått, som blir den nye fargen her hjemme etterhvert. Stadig mer putestoff kommer i hus, og like lite av det blir faktisk omskapt til puter. Det var det med tiden og prioriteringene. Kanskje jeg faktisk burde erkjenne fakta, ta steget, og begynne å kjøpe ferdige puter? 


En knallkjekk og inspirerende interiør- og boligmesse er over, og jeg sender et stort hei og takk for sist!!! til dere kjekke jenter som kom bort og hilste på, og alle som jeg traff i løpet av lørdagen. Søndagen ble tilbragt hostende og harkende her hjemme, så det ble kun med en messedag på meg. Siden kameraet ble igjen hjemme har jeg ikke et enda bilde å vise frem, men jeg er helt sikker på at jeg kommer til å delta på både messe og bloggarrangementer neste år også.

Her regner det som aldri før, lillebror sover i vognen sin og lille Olivia og jeg skal bake hjemmelagde knekkebrød før min store Mali skal hentes på skolen. Blir kekkebrødene bra kommer nok oppskriften en av dagene ;) God tirsdag til dere alle!






17 kommentarer:

lek med Kontraster sa...

Tenk at så enkle ting som et par barneleker kan være så dekorative motiver som du viser her. Fine bilder og FINT hjem du har.

Jeg må bare spørre: hvilket gulv har dere? Vi skal legge gulv snart og det er AKKURAT denne fargen jeg er på utkikk etter :)

God tirsdag til deg!

Klem
Vigdis

ralfefarfars paradis sa...

Så fiint navn- har lurt veldig på det skjønner du;) Tenker akkurat som deg at det er fint med gult-særlig litt sånn sennepsgultaktig...hihi-du må nok begynne med å kjøpe puter;) Har store planer om alt jeg skal få gjort- men er lite effektiv når det kommer til stykket;) I morgen får vi koblet på komfyren- så håper du legger ut knekkebrødoppskriften- det skal jeg absolutt prøve;)

sa...

Kult med gult!
Liker de små detaljene, selv om jeg ikke har en eneste gul ting i mitt hjem ;)
Nydelig navn dere har valgt på minstejenta :)
Klem Anette

Olstad sa...

Kjempe fine bilder og så inspirerende og tenke på lekerot som fine ting..

Jeg driver også å tester litt knekkebrød baking om dagen men det er ikke helt vellykket hos meg enda.

Kos dere i hverdagen selv om det er regn og trist.

Ruter & Hjerter sa...

Gult er kult! Her er vi litt på den oransje bølgen om dagen;)

BO sa...

Så fint, flinke du! Var såååååå kjekt å treffast i helga! Full fart og masse moro! Å flinke du med baby på slep! Å vetlamollo smilte til meg!! YES! :-)
Masse klem til deg! Me treffes sikkert snart! :-)

Magdalena sa...

så skjønne bilder fra et hjem med småbarn :) søt litladokkå di var... Olivia er et vakkert
navn.. koselig å se deg skjønne Malimo :)

magny

Hem och Lycka sa...

Så fint namn ni valt! Och visst är det härligt med lite färgklickar! Filten har vi också, från mig när jag var liten, fast i blått.

Klem Mia

Barbros lille atelier sa...

Så flotte bilder!
Kjekt med leker på gulvet som matcher
interiøret:-)

Ha en fin kveld!

Klem

Fru Andersen sa...

Nydelig gulfarge! Liker så godt gulvene dine.

Så deg på messen, men fikk ikke hilst på :-)

Øyeblikk sa...

Eg liker instillinga di til barneleiker :-) Mamma har alltid sagt til meg at: "leiker er ikkje rot, Eli". Og dette var jo fine fine leiker også da.

Skikkelig koselig bleiebak som er på veg ut av det eine bildet.

Nei, me fekk ikkje helst på laurdag. Men det ska verkelig noko til, så mange som me var. Og nokre helste me gjerne på fleire gonger, hehe. Fort gjort. Lyte satsa på neste år då :-)

Klem Eli

Fargebarn sa...

Hei søte du!
Veldig kjekt å treffe på deg på middagen. Jeg er litt småsjenert og dårlig på smalltalk når det kommer til sånne settinger, men kommer meg for hver gang, så håper vi treffest igjen ;)

Du har en utrolig flott blogg med flotte bilder og noen helt nydelige barn! :)

Ha en fin dag!

Marte sa...

...knekkebrød?? Trodde vi hadde en deal på at du skulle kaste deg over brownies ala godt brød nå..Du må forske litt på den oppskriften, kjære deg;D

Så fint hos deg, ja - gult er jo en hit, og gjør som meg, kjøp ferdig, hihi;O)

Ha det fint, sees plutselig!
Klem!

Camilla sa...

Så nydelige bilder! Og så utrolig morsomt å se plakaten min dukke opp nå jeg sitter og koser meg med bloggelesning (mens jeg egentlig skulle publisert på den nye webshoppen, hehe).. Kaffen drikkes saaakte sånn at jeg får tid til mye lesing, hihi..

Stines Hjem - Livet på landet sa...

Åå, så herlig stilmiks - perfekt!!

JA, skulle gjerne hilst på deg også, Ingvild, men var først litt usikker på hvem av jentene som var deg, og etterpå skjedde det mye ja. Jeg burde absolutt hilst da jeg gikk bort for å snakke med Ann Helen under middagen, trodde nemlig hun holdt din lille skjønnhet, men så var det ikke det og da ble det ikke naturlig, hehe.. Jaja, jeg vet i hvertfall hvordan du ser ut nå da ;)

Klemmer fra Stine

Fru Fly * Heidi sa...

Hei skjønne deg! Så koselig å se deg igjen på messen, selv om det ble litt begrenset tid til å snakkes! Men jeg fikk jo klappet litt på den deilige babystumpen (ikke din altså..). Håper det ikke går et helt år til neste gang, kanskje vi er en fin Bergensdelegasjon som reiser sammen til Oslo?:-) Ha en fin onsdag! Klem

BO sa...

Hei darling! :-)
Sengehimmelen kjøpte eg på ein butikk i Haugesund! :-) Via telefon! Kva heite butikken...æ må tænk! Altså butikken heiter ikkje Æ må tænk!
Butikken er nedfor Haraldsgato, og heiter noko med barn i!? Sengehimmelen er vedlig fin! Hugsar ikkje navnet! Gjorde ikkje det sist gong heller, men ringt ein annan butikk i Haraldsgato og spurte dei. Butikken ligg nedanfor MeMini, trur eg!
Vedlig god å hjelpa eg! :-)
Klem til deg
*Kjempefint innlegg og nydelig liten Olivia som eg fekk møta. Seier det igjen, ho smilte til meg!!! :-D