17 desember 2012

Julekalender 2012: bakedager








Snaskens- smaskens. Vi eeelsker boller her i huset. Sukkerboller, kaller vi disse. Hveteboller med et øye av sukker, kanel, smør og kardemomme. Skulle vel hatt bilder av det ferdige resultatet, men da var det mørkt. Og vi, vi satt rundt bordet i varmen fra tente lys med desembermørket utenfor vinduene og spiste boller.  


Det blir mye baking om dagen. De tre deigene jeg fikk fra min mor har forlengst blitt til julekaker i bokser. Nå ikveld skulle jeg lage klar deigen til morgendagens bordstabler, men av en eller annen grunn blingset jeg på oppskriftene og var komme halvveis i deigen til hjortetakk før jeg innså at her var noe galt (sitron??? konjakk???). Så nå blir det like greit både og. Bordstabler og hjortetakk. Og krumkaker. Og pepperkaker. Og mammas tre slag. Der var vi kommet til syv. Gitt. Nå må jeg gi meg! 





2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei.
Det er alltid så hyggelig å titte innom bloggen din. Og så håper jeg på et lite glimt av de tre yndige små. Vakre barn dere har!
Ønsker deg og familien en god jul, og lykke til ed guttebursdagen
Takk for gode bilder og "bilde i form av ord"
Hilsen Siw

mali-mo sa...

Hei Siw!!

Blir kjempe-kjempeglad over å se at du er innom og legger igjen noen ord i blant. Du er med oss i hjertene litt ekstra nå før Nikolaj sin bursdag.

Ønsker deg og dine den aller beste førjulstiden, og en riktig, riktig god jul. Stor klem, fra oss alle.