15 januar 2013

s y k lillegutt




Det er vel igrunnen det verste det, når de er syke disse småskattene våre. Lillebror er igang med femte døgn med magesjau. Blåbær, eplejuice med Farris og Mariekjeks står på bordet. Menyen er en god kombinasjon av ulike tips fra barnepoliklinikken og legevakten. Etter fem døgn nesten uten mat og med et minimum væske er de der myke små bollekinnene og den gode Ole Brumm magen nesten helt borte og mammahjertet blør. Lille mumsen min.

Her har vi holdt oss på sofaen idag. Idag og. Fyrt i ovnen, bredd oss ned i tepper og hatt ullsokker på. Lest bøker om lastebiler og gravemaskiner og båret rundt på syke lille-storebror og en lillesøster som får tenner og heller ikke er i toppform. Kikket ut av vinduet på kuldegradene og sagt brrrr. Og ventet på at pappaen og storesøsteren skal komme hjem, sånn at huset blir fullt igjen og det blir litt lettere å være liten og syk. Og litt enklere å være mamma med bare to armer. Ny dag imorgen. Satser på at bedringen er rett rundt hjørnet.







10 kommentarer:

Amelie78 sa...

God bedring til lillegutt! Og en varm klem til deg, kjære bloggvenninne <3 Jeg vet hvordan det er. Håper dagene snur fortere enn svint. Kos deg med litt hjemmespa (takk for kommentaren inne hos meg), og ta vare på deg selv!

Klem fra A.

Lille w sa...

For et nydelig innlegg. God bedring til lillegutten. Og mammahjertet..

Englepappa/ Ole JN sa...

Uff, alltid leit når borna er sjuke. Så utruleg mange flotte bilder du har på bloggen din! Her kjem eg tilbake!

ralfefarfars paradis sa...

Masse god bedring til den lille skatten;) Ser så stemningsfullt ut hos deg-tusen takk for nydelig julekort. Føler jeg er på etterskudd med alt her- men sånn er det vel å begynne å jobbe...stor klem fra meg.

meg sa...

uff stakkars... akkuratt hatt ei lita her hjemme (med diare, oppkast og feber + ørebetennelse :P Frisk etter en uke ..og nå pencilin.) Håper han er bedre veldig snart!

Bratte Bakka sa...

GOd bedring til lillegutt! Eg forstår at morshjarta blør, men no er det verste over kan eg tenkje :D

Klem!

Anonym sa...

kristen stewart pattinson dating http://loveepicentre.com/taketour.php frenchy dating

mrs Sessan för Lifestyleblogs.se sa...

Riktigt God Bättring till lille gutt <3

Nu var det jammen på tide att jag tittet inom dig. Jag har vart allt for slurvete med blogg surfingen under förra året :P

men nu säger jag bättre sent än aldrig -Gott Nytt År kära

Goda klemmer

Kine sa...

Håper fine lille er i fin form igjen nå!

Alpefiol sa...

Hvordan går det med mammahjerte og lillegutt? Dette mammahjerte vet at slikt ikker noe gøy. Vi har jo så mange andre instinkter vi mammaer, hvorfor har vi ikke et som sier oss på en prikk hva som kan fikse de syke småskattene våre!?
Varm klem