20 mai 2013

litt søttendemaistemning






Det er noe med det å ha barn. Noe med å få muligheten til å oppleve ting jeg allerede synes er morsomt og kjekt på nytt. Og kjenne litt på den selv også- barnegleden. De store øynene og alle oj ojjojoj over tivolikarusellene, 17.maitoget, buekorpsene, alle søttendemaipyntede og bunadskledde mennesker. Alle is som skal spises, pølser å gumle i seg, kaker som skal smakes på. Sukkerspinn. 

Og alle førstegangene. Gå i tog med klassen  for første gang. Spent. Stolt. Bittelillesøster i søttendemaibunaden til storesøsteren for første gang. Søt. Midtimellombroren i pariserhjul for første gang (med tilhørende kulerunde øyne, hvinende av fryd og oj ojjojojo). Søttendemaijublende. 

Tre små, to store og en liten jente i hjertet. Kontrastene som blir så  ekstremt tydelige på en slik dag.  Barnas dag.  Plassen som er tom i karusellene. Alt som aldri blir. En tåre som finner veien ned kinnet før et nytt oj ojojjoj kaller meg tilbake. Streif av sorg, savn. Mest glede.



Bunader jentene/ hjemmesydde fra Nordhordland/ Festdrakt  mellombror/ Maxemilia.




Og; jeg er valgt ut i finalegalleriet inne hos NIB- Bruktduellen. Veldig overraskende men ikke mindre gøy av den grunn. Stem på ditt favorittbidrag HER.



13 kommentarer:

Anonym sa...

Du har jo bare så utrolig vakre barn !! L

Mitt og vårt hjem sa...

Skjønnasar,flotte barn:) har allerede stemt på deg, kjempeflott bidrag:-) Ha en fin dag!
Siv Mette

Petit sa...

For noen utrolig vakre barn!!!

Anita sa...

Du har fått min stemme !:))

Made by Molla sa...

Du har så fine barn og formidler så godt savnet etter Wilma som ikke er her.. Får tårer i øynene...

Made by Molla sa...

Du har så fine barn og formidler så godt savnet etter Wilma som ikke er her.. Får tårer i øynene...

Den gamle stil-de svunne tider...VINTAGE sa...

ååå , så vanvittig fine vakre skjønne gode barn du har !! Så fine klær og, du er sykt god på å fotografere og ikke minst å skrive innlegg...skjønner så godt det du skriver og kjenner meg igjen, bortsett fra det med Wilma. Skjønner deg så godt, man blir dratt mellom gleder og sorger her i livet, ikke neklet skal det være....Men nyt øyeblikkene, og det tror jeg du blir god på også, spesielt når du har opplevd noe slikt. Flinking !



Mitt hjerte sa...

Du har 3 skjönne små og en tåre triller på mitt kinn for ditt 4.barn som finns i ditt hjerte <3
Varm klem fra Merete

Anne sa...

Såå utrolig skjønne bilder av barna!! Brydde meg ikke så mye om 17 mai før jeg fikk barn...nå elsker jeg den dagen ♥

Ha en fortsatt fin uke!
Klem Anne

Jeane M. sa...

Too adorable! Love the outfit and those precious smiles. Got my eye on your next posts.

Anonym sa...

Soooooooooooooooo goldig deine kinder ein Wahnsinn! Liebe Grüße aus Österreich Eveline

helen og gutta sa...

barna dine er rett og slett bare vakre ♥ og så nydelige i bunad ♥

Anonym sa...

Such a pretty, pretty picture!! Those national costumes your kids wear are really beautiful and anyway: your children ARE very cute! :)

Best greetings, Marjolijn
(from ex-Something-White-blog)