18 desember 2013

Julekalender 2013: pyssel + vinner












De svenskene, altså. Er det en ting de kan, så er det førjulskos. Pyssel. Dere som leser svenske blogger har nok sett dem både her og der. Smällkarameller. Noe så enkelt som en dorullhylse, fylt med godteri og pyntet med papir. Temmelig lurt påfunn det der.

Meg og den lille, fine gjengen min rundt kjøkkenbordet. Tre små med varierende grad av lim i håret, på bordet og klærne. Lillemor som strekker frem armene og ler, fordi hun er dekket av små, lilla, skinnende korn som får fingrene hennes til å glitre i lyset når hun løfter hendene. Og fordi hun har klart å stjele seg to seigemenner og putte dem i munnen samtidig. Minst to. Malien som lager gaver til lærerne på skolen. Konsentrert. Og guttepjokken. Som lager en til seg selv, stappfull av små sjokoladenisser. Kan dele 'an med deg mamma. Beste førjulskosen.



Her er symaskinene ryddet vekk, kjøkkenskapene vasket og det begynner å ligne litt på jul. Morgendagens berlinerkranser ligger klare som deig i kjøleskapet og ikveld har jeg ruslet gjennom et temmelig førjulsglissent IKEA og plukket med meg både pepperkakedeig og litt julepapir på salg. Men imorgen, bakedag!

Og dagens vinner av julegave ble Lene, som ikke hadde lagt igjen mailadresse, men som la inn kommentaren sin 15 desember kl 14:46. Kan du kontakte meg, så er gave straks på vei til deg!  






2 kommentarer:

Anonym sa...

HURRA!!! Eg vann gåva di!!
No vart eg superglad! Eg har vel aldri vunne noko. Og så vinn eg gåve frå DEG, som eg syns eg kjenner så godt og likevel ikkje i det heile<3
Glad klem i frå Lenemor
l.fonn@enivest.net

Anonym sa...

Hei!
Eg saknar bloggen din <3
Håpar du snart får litt bloggelyst att.
Eg la att epost adressa mi her sidan eg skulle kontakte deg då eg vann. Kanskje du har sett det.

Klem få Lene