17 desember 2014

Julekalender 2014: julekjoler



Flere av dere har hatt lyst til å få se nærmere på kjolen Malien hadde på seg på bursdagsfestbildene. Den er fra det engelske merket I Love Georgous. En altfor dyr kjole, synes jeg, men disse to snublet jeg over på salg i en nettbutikk. Jippi.


Julekjolen. Er det flere enn meg som hadde det sånn da de var små, at det å pynte seg på julaften var noe man gledet seg lenge til? Jeg husker fremdeles en rekke av julekjolene mine i detalj. Stoffet, fargene. Glidelåsen og følelsen når sløyfen ble knytt i ryggen. Hår med flettekrøller og juleftenforventning i kroppen. Den følelsen har jeg visst tatt med meg nå når jeg selv har blitt mamma, og det å handle julekjoler til jentene er like kjekt som å være den som er liten og skal pynte seg.

Det har blitt en tradisjon hos oss at Malien får en finkjole i kalendergave/ bursdagsgave hvert år. I år lå altså denne i pakken, og lille Loppen får den samme kjolen, bare noen størrelser mindre, på julaftens morgen. Da er de to klare for julefest. Og som min mor gjorde da hun handlet til meg, så har jeg kjøpt dem for å vare. Litt store i år, men passer nok fint neste år også.


Det har blitt lite blogginnlegg fra meg de siste dagene. Vi har sykdom i huset. Det er utbrudd av Parakikhoste i barnehagen, noe som vil være svært alvorlig for vår minste lille om hun blir smittet. Etter litt frem og tilbake behandles vi nå forebyggende med antibiotika hele familien. For sikkerhets skyld. Så håper vi at dette går bra.


5 kommentarer:

angie sa...

sooo sweet!!! I love her beautiful decoration !!! love greetings from angie from Germany

Anonym sa...

Skjønneste kjolene! Helt nydelige! For noen heldige prinsesser! :)

Rumour has it sa...

Since a long time I do not blog anymore, nor do I visit blogs... but I was wondering lately how you and your sweet children are doing and now I discovered that you are already mom of 5!! Many congratulations with your little baby and also best wishes for the coming next year. All the best to you.
Marjolijn (Belgium)

Unknown sa...

Har du noe mulighet til å legge ut en nærmere beskrivelse av det kjempefine hyllesystemet under skråtak som du la ut et bildet på instagram av? Jeg skulle så gjerne kopiert det nøyaktig til skråtaket i mitt gamle hus🙈 ser det står både pax og elfa, passer disse sammen? Og hva er hva? Utrolig takknemlig for svar! Hilsen trofast leser av verdens vakreste blogg💗

Unknown sa...

Har du noen mulighet til å legge ut en nærmere beskrivelse av hvordan dere har løst/kuttet til under skråtaket i garderoben? Tenker på bildet du har lagt ut på instagram. Ser du skriver både elfa og pax, hva er hva og hvilket mål er brukt på kurv og stamme? Hadde vært utrolig takknemlig for svar! Har veldig lyst å kopiere løsningen deres🙈 for vi står fast med våre skråtak som er veldig like! Hilsen trofast leser av verdens vakreste blogg💗